Ubiquiti UniFi Protect (Dutch)

Inderaad, ik zou graag unifi.local willen kunnen gebruiken.

Ik zou zeggen - maar dat is mogelijk een naïeve aanname - dat alleen deze app de DNS vertaling hoeft te doen. Dus wat is er nodig als instellingen voor de Homey (en kan dat al)?

DNS wordt geregeld door het OS en niet door de applicaties die daar op draaien. Zodra je DNS goed staat ingesteld zou je ook met de naam kunnen inloggen.

Wanneer je Unifi gebruikt en DHCP voor Homey dien je een DNS record aan te maken met unifi.local en het juiste IP adres.

Ik heb zo’n DNS record gemaakt, en deze werkt goed met een ping.

Wat ik begrijp van DNS-resolutie is dat elke app (op welk OS dan ook) dit zélf moet doen. Het is iig zo dat, ook al heb ik dit record, ik vanuit de Protect App niet de naam, maar wel het IP-adres kan gebruiken om in te loggen, maar dat werkt dan niet voor de Snapshot-card.

Ik zie op de Homey geen mogelijkheid om iets voor DNS in te stellen. Ligt dat aan het feit dat ik een Homey 2019 heb?

Misschien ligt het issue heel ergens anders. Ik probeer een “Take a snapshot from (Camera) with a width from (Width)” card te gebruiken.

1. Wordt het type camera niet herkend? Ik heb ‘n AI 360, en deze wordt niet genoemd; echter, hij is wel bekend binnen Protect.
  2. Ik krijg de foutmelding “Invalid type for token ‘tag’ expected ‘image’ but got ‘null’”. Wat kan daar de reden van zijn.

gekke vraag maar ik kom niet verder. de v2 api key wordt niet herkent. iemand een idee wat ik fout doe