Ubiquiti UniFi Protect (Dutch)

Inderaad, ik zou graag unifi.local willen kunnen gebruiken.

Ik zou zeggen - maar dat is mogelijk een naĆÆeve aanname - dat alleen deze app de DNS vertaling hoeft te doen. Dus wat is er nodig als instellingen voor de Homey (en kan dat al)?

DNS wordt geregeld door het OS en niet door de applicaties die daar op draaien. Zodra je DNS goed staat ingesteld zou je ook met de naam kunnen inloggen.

Wanneer je Unifi gebruikt en DHCP voor Homey dien je een DNS record aan te maken met unifi.local en het juiste IP adres.

Ik heb zo’n DNS record gemaakt, en deze werkt goed met een ping.

Wat ik begrijp van DNS-resolutie is dat elke app (op welk OS dan ook) dit zƩlf moet doen. Het is iig zo dat, ook al heb ik dit record, ik vanuit de Protect App niet de naam, maar wel het IP-adres kan gebruiken om in te loggen, maar dat werkt dan niet voor de Snapshot-card.

Ik zie op de Homey geen mogelijkheid om iets voor DNS in te stellen. Ligt dat aan het feit dat ik een Homey 2019 heb?

Misschien ligt het issue heel ergens anders. Ik probeer een ā€œTake a snapshot from (Camera) with a width from (Width)ā€ card te gebruiken.

1. Wordt het type camera niet herkend? Ik heb ā€˜n AI 360, en deze wordt niet genoemd; echter, hij is wel bekend binnen Protect.
  2. Ik krijg de foutmelding ā€œInvalid type for token ā€˜tag’ expected ā€˜image’ but got ā€˜nullā€™ā€. Wat kan daar de reden van zijn.

gekke vraag maar ik kom niet verder. de v2 api key wordt niet herkent. iemand een idee wat ik fout doe

Ik heb UniFi Protect draaien op de Homey Pro 2023 met de protect App versie 1.8.17. Ik ben overgestapt naar UniFi NVR Instant. Deze is probleemloos in het netwerk opgenomen. Alle camera’s registreren netjes richting de NVR.

In de Protect-app binnen Homey heb ik de API-key gevuld en heb ik een lokale gebruiker van de NVR opgevoerd inclusief credentials. De camera’s zijn toegevoegd in Homey. De Unifi Protect App geeft aan dat de inloggegevens geldig zijn.

Maar:

• Ik zie als ik een camera open een plaatje ā€˜Camera unavailable’. Bovenin een keuzelijstje. Verander ik daar naar ā€˜Cameranaam’ in plaats van ā€˜Cameranaam videoo’, dan zie ik een statisch beeld van de camera van dat moment en dat beeld wordt niet bijgewerkt. Daarvoor moet ik op een ververs-knop klikken.
  • Ik zie de bewegingsmeldingen NIET bijgewerkt worden als er beweging is gedetecteerd door een camera. Laatste beweging is van 21 dagen geleden terwijl het de camera bij de voordeur betreft. Dagelijks zouden daar meerdere meldingen moeten zijn

Wat gaat hier verkeerd? Maak ik denkfouten?

Heb je rstp aangezet op je camera in de protect software?

Heb je het vinkje gebruik camera snaphot per ongeluk aangezet?

Hoi,
Staat aan!
Maar helaas…

Groet,

Adri

Hoi,

Staat niet aan. Helaas dus.

Groet,

Adri

Ik heb bovenstaande probleem ook. Ik ben aan het migreren van een Homey 2019 naar een Homey Pro (Early 2023). Op de oude homey gaat het goed, in de nieuwe dus niet. Ik heb ook niet meer een tag beschikbaar met de foto. Enig idee wat er mis kan zijn?

Voor de duidelijkheid ā€œGebruk camera afbeeldingā€ staat niet aangevinkt

Nee. Het vinkje ā€˜Use camera snapshot’ staat uit. En het werkt nog steeds niet :frowning:

Welke camera type? Hier lijkt alles nu goed te werken.

Het is een AI 360.

Ook bij mij werken de live beelden unify camera’s niet meer na de update van de unify app.
De link is goed en getest op VLC mediaplayer met rtsp:// en poort 7447

Edit:
Live beeld werkt inmiddels weer, alle camera’s verwijderd en opnieuw toegevoegd, App vind ze automatisch zonder een rtsp link in te vullen. TOP !! :slight_smile: