Twinkely & Tuya Powerplug

Homey Vrienden,

De tijd van kerst breekt aan en dan komen er dozen van zolder die door een verhuizing 2 jaar niet gebruikt zijn. Nu heb ik twee twinkely’s Gen1 lampjes voor onze kerstboom. Deze werken niet lekker via homey, dit is volgens mij niet op te lossen als ik de andere post even heb door gelezen. Maar toen dacht ik, ik heb ook nog wel een Smartify (tuya wifi) smart plug liggen. Dan maar quick and dirty. Nu werkt deze ook niet meer met homey.

Ik heb dringend hulp nodig want, Ik had net bij vriendin lief de goed keuring om Homey dashboards doormiddel van een ipad aan de muur te mogen maken, maar als de kerstboom al niet makkelijk aan of uit te krijgen is gaat ze dat niet meer goed vinden…:wink: graag jullie hulp, alvast bedankt!

Dit is geen datingsite :wink:
Of ben je naar een andere oplossing op zoek?

Edit:

IKEA is goedkoop, KAKU is ook niet duur

en iets duurder is een Twinkley vervangen: Smart LED Strips | Best Buy Guide
Werkt tegenwoordig via Cloud.

Hi,

haha nee zo ver is het gelukkig nog niet. Maar ik vroeg mij alleen af of er meer mensen met dit probleem zitten dat de Twinkely Gen1 niet via Homey aan te sturen is. En of er wellicht (makkelijke) work arounds zijn? Die beter werken dan de niet werkende tuya wifi smart plugs. Ook omdat dit de laatste kerst is voor deze twinkely’s voor volgend jaar opzoek naar beter.

Tuya werkt nog prima (voorzover mij bekend) via de Tuya Cloud app.
Daar is in die 2 jaar niet veel aan veranderd.

Twinkly zou moeten werken, maar zodra je internet verbindingen even wegvalt is de Twinkly API de weg kwijt.

Op te lossen door de Tuya plug er tussen te zetten en op die momenten even uit en aan te zetten.

Flow idee:

Wanneer…
-apparaat werd onbeschikbaar, Merk = Twinkly

Dan…
-schakel Tuya plug waar Twinkly aan hangt uit
-schakel Tuya plug waar Twinkly aan hangt in na 3s