Homey Pro 2023 och Tuya

Har kört Homey pro 2023 nu ett tag sedan min Telldus blev betaltjĂ€nst. Dock Ă€r jag lite sugen pĂ„ att byta ut grejer efter hand till WiFi. Jag köpte denna Smart Plug pĂ„ Jula. Det var inte helt lĂ€tt att fĂ„ den att funka dĂ„ man var tvungen att installera den via Tuya-appen. Jag höll pĂ„ lĂ€nge med kopplingen mellan Tuya Smart och Tuya Cloud och tillslut fick jag den att funka. TyvĂ€rr klarade den inte -15 i julveckan och jag fick köpa en ny. Den nya var omöjlig att fĂ„ att fungera. Är det nĂ„gon som lyckats fĂ„ igĂ„ng nĂ„gon wifi smartplug pĂ„ nĂ„got annat sĂ€tt? Jag orkar inte felsöka lĂ€ngre. Kopplingen mellan Tuya smart och Tuya Cloud kĂ€nns galet omstĂ€ndlig och pĂ„ en helt annan nivĂ„ Ă€n jag befinner mig. Det mĂ„ste finnas enklare sĂ€tt?

Kör Zigbee istÀllet. :innocent:

Om du redan gjort kopplingen mellan Tuya smart och Cloud, dÄ ska inte den biten stÀlla till det.
SjÀlv har jag Deltaco utomhus pluggar och vi hade -29,6 förra helgen och de funkar hur bra som helst.
Har 2st som Àr kopplade till motorvÀrmare pÄ pÄ bilar, funkar kanonbra.

Ja som sagt. Jag mÄste ju haft kopplingen innan eftersom jag fick det att funka. Loggar jag in hos Tuya sÄ ser jag ju mot projekt och mina Wi-Fi pluggar men jag hittar inga nÀr jag skall lÀgga till dem i homey. Jag minns inte riktigt hur jag gjorde sist med api och allt sÄdant men nu fÄr jag inte upp nÄgra nÀr jag skall lÀgga till dem. Har jag missat nÄt uppenbart tror du? Det Àr ju ganska krÄngligt med instÀllningarna tycker jag.

Ja tanken har slagit mig. Har du tips pÄ nÄn bra zigbee ip44 on/off plugg som inte kostar skjortan? Jag vill ha dem till bilarnas motorvÀrmare sÄ de skall ju sitta ute.

1 Like

Har ett par sÄdana hÀr.

Dock kopplas den bara som generisk zigbee till Homey’n och kanske inte mĂ€ter ström som sig bör.

EDIT: Med Tuya Experimental (Test) app funkar Àven mÀtningen.

Nej det ska inte vara nÄgra konstigheter. LÀgg till enhet vÀlj tuya cloud appen dÄ ska du ju se den sen.
Hoppas det löser sig.