Tweede Homey 2019 Pro toevoegen

Ik probeer een tweede Homey Pro 2019 toe te voegen.

  • In de App, Homey Toevoegen.
  • Kies Homey Pro 2016-2019
  • Verbind met HomeySetup-XXXXXX
  • Open Wi-Fi instellingen en verbind met HomeySetup-XXXXX

Tot zover gaat het goed.

Terug naar de App (vanuit de Wi-Fi instellingen)

De app staat al op de smartphone, het toevoegen is immers gestart vanuit de app.
Open je de app verschijnt de melding dat Homey offline is. Niet zo gek want je bent immers verbonden met de HomeSetup-XXXXXX
Schakel Wi-Fi terug naar een werkende internetverbinding en de Homey app begint weer op de Home tab met het overzicht van mijn bestaande Homey.

Welke logica gaat hierachter schuil gaat is mij een raadsel. Maar toevoegen van een tweede Homey Pro 2019 lijkt schier onmogelijk.

Bovendien werkt recovery mode op de Homey niet. Je kan het ding op z’n kop zetten maar recovery mode wordt niet geactiveerd.

Komt iemand dit bekend voor en weet een uitweg uit de loop.

Als je de App niet afsluit gaat die verder waar die was.

Dan hoef je namelijk niet naar https[://]setup.homey[.]com

Maarja, gebruik je een Android of een iPhone?

Dag Dijker,

Dank voor de reactie.
Ik sluit de app niet af. De nog actieve app wordt weer naar de voorgrond gehaald en gaat niet verder. Ik heb zowel op iOS als op Android een poging gedaan. Op Android blijft de browser hangen op de betreffende url en komt niet eens verder. Dus loopt het al eerder spaak.
Zodra de app naar de voorgrond wordt gehaald staat er de melding Homey is offline. Schakel je om naar WiFi met internet connectie dan komt de Homey app in de Home tab terug en gaat niet verder met het toevoegen van een tweede Homey.

Welke app versie gebruik jij eigenlijk? “Bezoek setup.homey.com” is best al oud namelijk, en is al een tijd niet meer nodig. Het lijkt me sterk dat die aanwijzing nog gebruikt wordt in recente app versies.

Bedoel je dan dat Homey niets zegt als ie een tijdje op z’n kop staat?
Of wacht je ergens anders op?
Dit moet werken:

  • Homey in normale stand starten
  • Omdraaien na een minuutje
  • Na een half minuutje, de app openen, nieuwe Homey kiezen, en dan moet het lukken

Dag Peter,

Ik gebruik altijd de meest recente versie, zowel voor iOS en Android.
De omleiding naar setup.homey.com zit er nog steeds in, ook in de testflight versie.

Vwb recovery, ik doe precies wat je schrijft maar je komt in dezelfde loop terecht.

Nieuw account aangemaakt en de app opnieuw geinstalleerd.
Het is onmogelijk om een oude Homey Pro 2019 toe te voegen. Telkens eindig je op de App download pagina. Bizar slecht hoe dit is opgezet.







En weer terug bij af.

Er lijkt iets extra op je telefoon dat de pagina opent omdat het denkt dat dit een portal is.
Kun je dat negeren?

Only this time is voldoende…

En oja, sorry maar waarschijnlijk loop ik een paar versies voor door beta test op de mobile Homey App.
Maar bovenstaande dus zojuist getest met mijn Homey Pro (Early 2018)

Wat bedoel je met “iets extra”?

Geprobeerd op iOS en Android. Ook geprobeerd op Apple Silicon mac waar de Homey App ook op werkt. Zelfde probleem. Gewisseld naar Wifi met internet na het openen van de setup pagina. Het lijkt totaal onmogelijk om met de huidige app een oude Homey te kunnen koppelen.

Het laatste plaatje hier zou je moeten negeren.

Ik heb het net nog maar eens uitgeprobeerd, op Android, maar ik krijg de melding niet om naar een website te gaan.
Werkt prima allemaal hoor, sorry.

Er schoot me vandaag wel iets te binnen over wifi verbindingen zonder internet toegang, zoals de Homeysetup-xxxx

Je moet dan éénmalig expliciet toestaan dat je het prima vind dat er geen internet toegang is, anders pakt je telefoon voordat je het weet automagisch een wifi verbinding mét internet toegang, óf schakelt over op je 4G dataverbinding…
En sja, dán gaat de setup de mist in!

Ik zie het ook in je screenshots, bij jou lijkt ie op 4G verder te gaan!

.

Mwoah, ik vind dit best een voorbarig oordeel, kom op zeg. Ik zie hier toch erg weinig andere posts over dus…
Het is eerder een gevalletje PEBCAK ben ik bang. Maar zeker ook een gevalletje “overgeautomatiseer” van ‘slimme’ telefoons…

.

Ter vergelijk, hier nog even mijn setup procedure in screenshots:

2 Likes