Twee na genoeg dezelfde flows t.b.v. Ziggo Next. Een werkt wel en de andere niet

Ik heb twee flows gemaakt voor wisselen van zender op de ziggo next box via Homey en een Google Nest Mini.

Als ik zeg “Hey Google activeer de flow TV kijken” dan schakelt de ziggo next box naar NPO1 conform de flow.

Zeg ik echter “Het Google activeer de flow RTL” dan schakelt de ziggo next box niet naar RTL4 terwijl er op de TV wel in beeld verschijnt “Deze titel is naar je TV gestart vanaf Homey”.

Iemand enig idee waar dit aan ligt.

Weet je zeker dat google “RTL” snapt? aangezien dit niet een dagelijkse afkorting is kan ik het me goed voorstellen dat google iets heel anders verstaat.

Ja dat weet ik zeker want de flow wordt uitgevoerd maar er wordt niet geswitched naar de zender. Ok bij het op de druk "test"drukken wordt de flow uitgevoerd maar switched Ziggo niet naar RTL4.

Moeten de flows niet beginnen met de Trigger “Deze flow is gestart” ?

1 Like

Tip, om te checken: mocht je dat eens nodig hebben: Als je de opdracht op je telefoon inspreekt, krijg je in tekst te zien wat ggl er van heeft verstaan.

Zou je denken idd!
In ieder geval moeten de flows beide tegelijk reageren op “Oke doedel, zet televisie aan”.
Omdat de tussenstekker “Televisie” heel waarschijnlijk in Ggl Home staat.
En als beide flows tegelijk getriggerd worden, is het afwachten welke het eerst de zender schakelt.

Dat zou ik niet weten. Want de ene doet het wel en de andere niet. Beide hebben niet het kaartje “Deze flow is gestart” maar toch werkt 1 flow wel naar behoren. Ik ga het vanavond in ieder geval toevoegen en testen.

Als ik zeg “Hey Google activeer de flow RTL” op mijn telefoon wordt de zin correct door google over genomen en laat ook zien dat de flow RTL wordt geactiveerd. Dus die stap gaat goed.

Dan zit hier het probleem, zolang dit niet werkt, zal de rest ook niet werken.
Je kan eens proberen met een langere tijdsvertraging.

Ook met de als kaart “Deze flow is gestart” blijft de situatie hetzelfde. De oude flow switched wel naar NPO maar de nieuwe flow niet naar RTL4. Ik denk toch dat dit in de Ziggo app zit en niet in de flows, homey of google assistent. -:frowning: :cry: