Hulp bij slaap flows

Vanaf de black friday aanbiedingen ben ik bezig om dingen slimmer te maken in mijn huis.

Nu heb ik een flow voor de tv aan en uitzetten. Probleem is bij het aanzetten van mijn tv hiervoor de Ziggo Next box gebruik. Mijn Samsung UE48H6200 heeft geen WOL functie.
Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn tv uit gaat als deze aanstaat, maar dit wil ik niet als dit uitstaat. Ik kan niet checken op de Ziggo box, omdat deze altijd aanstaat volgens Homey.


Flow TV kijken: https://homey.app/f/Nwl3Fo
Flow TV uit: https://homey.app/f/Nwl3Fo

Als TV niet aanstaat, maar Spotify via Yamaha, hoe krijg ik dit dan uit?

Super bedankt alvast!

Patrick

Die ziggo box blijft je TV aansturen, althans bij mij stuurt de ziggo box een aan-signaal naar de TV. Dat resulteert erin dat als de ziggo box aan blijft staan en ik de Samsung TV uitzet (met eigen AB of een flow) dat Ziggo die weer aanzet na verloop van tijd.

Kids vinden het spookachtig.

Kan je in je flow niet je ziggo box opnemen en die uitzetten?

Maar hoe kan ik bepalen of de flow uit gebruikt moet worden als ik ga slapen?

Beide flows zijn tv Aan …
Verder begrijp ik je vragen gewoon niet goed.

Als je de flow UIT wil activeren, zul je dit met bv een stem commando en bijbehorende routine via bv. Ghome moeten doen. IETS moet het triggeren.

Ik heb mijn tv via een slimstopcontact van NEO-Coolcam aangesloten. Ik heb gemeten hoeveel stroom de TV gebruik indien aan, en hoeveel indien de TV Standby staat. Vervolgens een flow gemaakt die, als de stroom minder is dan het gebruik als de TV aanstaat, hij de stroom na een x-periode van de TV afschakelt.
Om weer spanning op de TV te zetten, gebruik ik een eenvoudige klikaan/uit afstandbediening. Overigens, lukt dat laatste ook met een spraakcommando via Google Home.

Wellicht is dit wat je wil bereiken?

Kan je flows eens delen?

Ik wil op een knop drukken als ik ga slapen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat alles beneden uit gaat wat AAN staat. Kan iemand misschien een voorbeeld sturen van zijn flow hoe je dit in regelt?

TV Plug Aan:


TV Plug Uit:

Timer:


1 Like

Ik heb deze flow, die reageert op het indrukken van een KaKu remote. Hopelijk geeft je dat wat ideeën.

1 Like

Hier een ander voorbeeld, met een draadloze KaKu schakelaar zet ik alle apparaten in de ruimte genaamd keuken, uit.

1 Like