Tuya via server?

Klopt het als ik stel dat wanneer je tuya device wilt toevoegen aan een Homey Pro het altijd via de server van tuya moet? En dat je daarvoor altijd afhankelijk bent van internet. Dit terwijl Homey ook zonder internet kan? ( Tijdelijk dan)

Of doe ik iets fout qua instellen?

Dat klopt, ja (formeel gezien is er ook een app met puur lokale toegang, maar die is beperkt).

Bedankt voor de snelle reactie! Dan weet ik iig voor mezelf dat het nog geen meerwaarde voor mij heeft. Ik wil juist zo vrij mogelijk blijven van servers van derden. Dat Homey 1x in de 10 dagen contact met servers in nl vind ik prima.

Alhoewel ik me wel afvraag hoe het nu verder gaat met LG…

Ps de beperkte versie is dat die tuya app uit de community?

Mijn post bevatte een link naar die bewuste app :smiley:

Je lijkt het over Tuya wifi apparaten te hebben.

Er bestaan ook Tuya Zigbee apparaten, deze kun je rechtstreeks met Homey’s Zigbee controller koppelen middels deze app: Tuya Zigbee | Homey

Ook dit heeft een groot nadeel: Tuya is niet consequent qua firmware en apparaat ID’s in uiterlijk exact dezelfde modellen.
Of jouw ondersteunde apparaat model ook écht wordt ondersteund: het is altijd prijsschieten: je komt er pas achter als je een apparaat al gekocht en gepaired hebt.

Ik raad je aan naar andere merken te kijken.
Niet omdat het per sé slechte spullen zouden zijn, maar vanwege deze twee grote nadelen dus.

1 Like

Ja als je weg wil blijven van servers van derrde partijen en je koopt tuya cloud devices denk ik dat je niet helemaal goed geïnformeerd bent.

Ik vindt het geen gekke gedachte dat je een device met WiFi kunt verbinden het Homey. Kwestie van de juiste app. Desnoods die Tuya Cloud App op Homey laten draaien :innocent:

1 Like

Nog niets gekocht, zoon had wat liggen en ik was nieuwsgierig…

Hiermee meteen verklapt dat ik een newbee ben

Thnx iig ik ga eens snuffelen…