Tuya Temperatuur sensor wifi

Hey mede-homey gebruikers.

Ik heb een aantal Tuya apparaten via de Tuya cloud app werken in homey. Ik dacht slim te zijn om ook een paar temperatuur sensoren obv wifi toe te voegen, maar ondanks dat het via de app mogelijk lijkt om deze toe te voegen. Kan ik ze niet vinden.

Iemand een idee of iemand die deze wel aan de praat heeft gekregen.

De sensoren zijn zichtbaar in de native Tuya smart app. Ik zie ook de devices via de Tuya cloud, maar toevoegen aan homey lukt niet.

Hopelijk kan iemand helpen.

Dan zijn deze specifieke sensors niet rechtstreeks ondersteund. Tuya is totaal niet transparant wat dat betreft, en voert verschillende firmwares en type codes in uiterlijk dezelfde apparaten…

Maar geen nood, via zg. RAW commando’s kun je als nog de sensor gegevens in Homey krijgen.
Zie post #1 van het “[APP] Tuya Cloud” topic voor de how-to!

Ah thanks voor je berichtje. Ik ben aan het stoeien met de Raw Commands. Ik krijg van mijn andere apparaten allemaal netjes de commands binnen behalve van de temperatuur sensoren :face_with_raised_eyebrow: Moet ik nog iets in de tuya cloud app instellen om de service aan te zetten oid?

Voorzover mij bekend komen alle waardes die je in de cloud portal ziet, ook als RAW commands voorbij, zonder verder iets in te stellen.
Gebruik je wel (eerst) de tekst variant van de ‘Event ontvangen’ triggerkaartjes?
En om zeker te weten dat er waardes worden verstuurd: laat je de te meten temperatuur wel flink veranderen? Eerst even in de koelkast leggen, en wat later op de verwarming.
Kun je de waardes wel zien in de Tuya iot developer omgeving iot.tuya.com ?

Ik heb een aantal screenshots gemaakt. Volgens mij heb ik de juiste kaartjes gebruikt, maar gegevens van de temp sensoren komen niet binnen.

Dat ziet er allemaal prima uit.
Ik heb geen idee waarom de RAW waardes van enkel deze sensor niet binnenkomen.
Herstart de TC app eens?