Tuya schakelaar niet te besturen in een flow

Ik heb enkele tuya wifi schakelaars die wel te bedienen zijn vanuit homey, maar niet aan te roepen als een “dan” in een flow. Wel zijn ze zichtbaar in een flow als een “als” Echter zou ik de schakelaar willen aanroepen als er een zigbee of 433MHz device wordt geactiveerd. Enig idee hoe dit te verhelpen?

Homey heeft geen vingertjes om een schakelaar in te drukken (tenzij je een switch-bot gebruikt), dus schakelaars kan je nooit bedienen via Homey, wel kan je lampen en toestellen die je aan of uit wil zetten bedienen via Homey-elektronische-schakelaars of tussen-stekkers.

Hoi JPe4619, ik kan wel zeker de elektronische schakelaar bedienen Homey, alleen niet vanuit in een flow.

Sorry. Dan heb ik het verkeerd begrepen, je kan je vraag beter in het daarvoor bestemde forum topic stellen, daar leest ook de ontwikkelaar mee:

Je mag gerust meer info verstrekken, John. Dat praat wat makkelijker. Heb je het over Tuya cloud of Tuya zigbee?
Voor Tuya cloud moeten er gewoon DAN kaartjes voor schakelaars beschikbaar zijn, te zien in de app store:

Hallo Peter,

Het gaat dus inderdaad over Tuya cloud, want het zijn WIFI devices.
De WIFI schakelaars zijn wel te bedienen in Homey Dash, echter zijn er geen kaartjes beschikbaar om ze te bedienen vanuit een flow. Wel zijn er kaarten beschikbaar voor dezelfde Tuya cloud WIFI devices als een “als” wat dus betekend dat er een actie kan worden aangeroepen als de knop wordt ingedrukt oftewel lees status van een knop. Maar ik zou graag de knop willen indrukken als er wat anders gebeurt. En diezelfde knop is dus wel beschikbaar en bedienbaar vanuit Homey Dash.

In het screenshot van Tuya Cloud, zie je DAN kaartjes voor een schakelaar, die zouden er bij jou ook in de flows editor beschikbaar moeten zijn.
Helaas is de ontwikkelaar van deze app net gestopt.
Als alternatief kun je tap-to-run scenes aanmaken in de mobiele Tuya of Smartlife app. Deze kun je vervolgens weer in Homey oproepen via flowkaartjes.
Op die wijze kun je de schakelaars ook aan/uit zetten.