Tuya/calex devices koppelen aan homey

goedemiddag,

sinds vandaag in het bezit van een homey 2019 om te kijken of dit systeem geschikt is voor mijn “simpele” wensen.

ik heb op de begane vloer al een aantal kaku inbouwdimmers gekoppeld en dat werkt tot nu toe uit de kunst.

nu heb ik ook aardig wat spullen van calex liggen die ik verder helemaal nog niet gebruikt heb.
ik probeer nu een calex powerplay te installeren.

ik had al een how to gelezen op dit forum en dat kan ik tot nu toe helemaal volgen. maar uiteindelijk loop ik vast.

ik heb een tuya app/acoount gemaakt en daar de plug geïnstalleerd. via die tuya app werkt dat prima.
nu probeer ik deze te koppelen aan homey en daar loop ik vast. In homey ga ik naar “add” een device en pak daar tuya voor. ( ik krijg dan een aantal voorbeeld devices te zien )
daarna krijg ik deze melding

The key argument must be of type string or an instance of ArrayBuffer, Buffer, TypedArray, Dataview, KeyObject or CryptoKey. Received null

welke device ik ook pak geeft deze dezelfde melding dit was om alles uit te sluiten of ik wel een goede device had.

verder dan dit kom ik niet.

kan iemand mij hier verder mee helpen?
ik ben hier overigens redelijk een leek in dus niet al te moeilijke termen svp :slight_smile:

gr.
mario

Zoek even op Tuya, je bent niet de eerste met Tuya problemen:

Volg deze instructies

goedemiddag, het heeft even geduurd met het is uiteindelijk gelukt. vooral in deze engelse versie was het verwarrend dat die niet aangeeft dat nederland in de central europe area zit.
ik kwam later nog een Nederlandse versie tegen waar het bij vermeld stond.

maar alsnog bedankt!

ik heb nu in ieder geval een calex power plug kunnen toevoegen. op naar de volgende.

mvg
mario

1 Like

Hoi Mario,

Mooi dat het gelukt is.

Ik wil niet bijdehand doen, maar wil wel aangeven dat het wel degelijk in ‘de Engelse versie’ is aangegeven, als je de handleiding in de 1e post van het Tuya Cloud bedoelt:

Verder lijken sommige mensen het soms “beter te weten”, en vullen desondanks Western Europe in, i.o.v. Central Europe :face_with_peeking_eye::wink: