Heb hier al het nodige goedkope Tuya spul werkend met Homey (o.a. LCS) in combinatie met de officiële Tuya app.
Nieuw Tuya spul koppel ik eerst aan de Tuya Android app. Daarna kan ik dat spul toevoegen aan mijn Homey. Dat werkt meestal erg goed.
Nu een setje CALEX Buitenspotjes gekocht. Laat zich probleemloos toevoegen aan de Tuya Android app. Laat zich ook probleemloos toevoegen aan de Homey. Daarna gaat het mis.
Als ik iets probeer, krijg ik nu de melding:”..device seems to be offline. Is powered on and connected enz. enz. enz.”. Wifidekking is perfect, al het andere Tuya spul werkt wel gewoon en laat zich wel via de Homey bedienen.
Met de Tuya Android app werkt het Calex setje perfect. De Homey herkent ‘m wel maar doet het verder niet.
Je hebt gelijk denk ik. In de Tuya-app zie ik geen bluetooth icoon. Alle LCS-spullen hebben echter een MAC-adres en een IP-adres. Deze CALEX lampen niet.
Hoe werkt het technisch gezien dan? Als ik via mijn telefoon en de Tuya-app die CALEX-lampen bedien, stuurt mijn telefoon dan een Bluetooth-signaal naar die CALEX-lampen?
En als ik zo’n Bluetooth-gateway aan zou schaffen: is die dan te integreren in Homey. Waarna ik die CALEX-lampen alsnog kan bedienen via de Homey, inclusief flows enz?
Ja, dit klopt. De lampen gebruiken Bluetooth om te verbinden met je telefoon, of met een Tuya-gateway.
De Tuya-gateway is een bridge tussen de Bluetooth-apparaten en de Tuya server. Dit betekent dat de Bluetooth-apparaten na het toevoegen van een gateway op dezelfde manier geintegreerd kunnen worden met Homey als de Tuya WiFi-apparaten (LSC).