Tuya api key and secret

Can anyone a simple step by step to ad the F… API key. Please in Dutch!!
I am a simple enduser

Here’s a F Dutch how-to

and a F vid.
Yes the F vid is in English, but I guess the vid, even without the F comments will clearify stuff.
I hope it F helps! :grimacing::upside_down_face::wink:

2 Likes

Ik zal het wel niet snappen maar om te beginnen kom ik niet op de dite zoals in de beschrijving staat

Met vriendelijke groet,
Hans van Oosterhout
[Mod break: removed private information]

Ik ben een eind gekomen MAAR het scannen van de qr code lukt niet en bij het inbrengen vsn ID en SECRET krijg ik

Wat doe ik fout
Ps bij het aanmaken ktijg ik geen Authorisatiin maar Authorisation token manegement

Ik hoop op HELP

Hoi,
Ik had een soortgelijk probleem bij het initieel instellen van de Tuya app.
Zorg ervoor dat je alleen “Central Europe” geselecteerd hebt in de Tuya Smart Developer Center api.
Ik heb ook alleen 31 als landcode ingevuld in de homey app (niet +31).

image

skrill id fout heeft idd te maken met gekozen datacenter en of het scannen van de QR code.
Voor dat laatste:
Open een browser op ander apparaat dan je mobiel waar de tuya smart app op draait.

Volg/probeer de volgende instructies om het probleem op te lossen:

  • inloggen op:
    https://eu.iot.tuya.com/
  • ga naar cloud → klik op de naam van uw project → Devices (Apparaten) → Link Tuya App Account
    ONTKOPPEL hier uw app-account als deze aanwezig is
  • dan: ‘Add App Account’ en koppel deze opnieuw;
    dit doe je door de tuya app op je mobiele telefoon te openen;
    op het + teken te drukken;
    en de QR code op het scherm te scannen.
    • tip: gebruik bij het toevoegen de automatische herkenningsoptie en geef alle rechten aan de apparaten.
  • Op Homey, open …Meer>Apps>Tuya Cloud app instellingen opnieuw, en druk op OPSLAAN (de fout zou nu weg moeten zijn).
  • Herstart de Tuya Cloud app in Homey zoals voorgesteld, (…Meer>Apps>Tuya Cloud app, druk rechtsboven op het tandwiel-icoon, dan op “app opnieuw opstarten”).

Test nu of een Tuya Cloud apparaat op Homey weer normaal werkt.

Heel belangrijk ook. Echt enkel 31 invullen, en meer niet.

Jos,
De plus voor het landennummer weggehaald en toen kon ik het opslaan. Met ID en SECRET.
Het gekke is dat ik nog steeds de oude melding over de driver krijg?

Heb jij de oplossing hierook voor?

Zit ik nu voor niks die QR code handleiding te maken?
Je schreef namelijk:

Nee zeker niet want dat lukt nog steeds niet

Ik heb hier alles doorgelezen en opgevolgd, met en zonder F.
Helaas… na proberen te connecten in de Tuya cloud app krijg ik alsnog een:
Error: Error: Code: 1106; msg: permission deny

Wat ik heb gedaan:

  • Een account aangemaakt op iot.tuya.com
  • Gekoppeld met de Smart life app (via q-code, Central Europe)
  • Bij Tuya een api access key aangemaakt (api service Device Status Notification bestaat niet meer)
  • in de Tuya cloud app de accountgegevens, api token en key ingevuld, 31 als landcode
    En helaas… aan het einde van m’n Latijn.
    Wat mis ik hier nog?

Pff… antwoord: het wachtwoord dat hier wordt bedoeld is NIET die van de TUYA omgeving/gebruiker, maar van de Smartlife gebruiker. Dat werkt dus niet goed als je met cijferinlog werkt!
Nu alle wachtwoorden maar gelijk gemaakt en eindelijk kom ik erin.

Dus tip: Gebruik, als je met Mobiele app= Smart Life inlogt (en die dus met de QR-code is gekoppeld), je toegangscodes van die app, NIET die van de Tuya cloud omgeving.

Mja… Ik wil niet bijdehand doen, maar dat staat dus vrij duidelijk in de handleiding(en):

Ook in de originele handleiding van Jurgen:

Ik zeg niet dat het opzetten van Tuya Cloud een eenvoudig klusje is hoor, mooi dat je het nu voor elkaar gemaakt hebt!