Tutorials

Is het niet mogelijk om voor diegene die pas een Homey hebben gekocht op YouTube een paar tutorials te zetten hoe je een flow kan maken?
De nieuwe versie 2.0.

Als ik zie bij de meest populaire apps b.v. Van Fibaro, Philips Hue, Sun Events etc.

1 Like

Op de site van Athom staan wel een paar voorbeelden. bijvoorbeeld https://support.athom.com/hc/nl/articles/360015464674-Hoe-gebruik-je-of-en-anders-in-een-Flow

1 Like

Dit is wat ik bedoel, alleen staat hier maar 1 video voorbeeld op.
Liefst zou ik en denk ook meerdere er graag meer op zien.

@J_Pouwels, ik ben het met je eens als (toekomstige) nieuwe gebruiker. Ik heb mijn Homey nog niet in mijn bezit (Pro versie gekocht, wordt verwacht in februari) en zou al sterk vooruit zijn mocht de kennis ergens op deze manier gedeeld worden.
Toch bedankt @Bob_Mijwaard om de link te delen, dit was alvast mijn eerste (bevredigende) kennismaking met flow management in de app.

Volgens mij waren er eerst meer video’s beschikbaar, maar dat was voor de firmware 1.5. Blijkbaar is athom nog niet zover om deze ook voor firmware 2 online te zetten.

1 Like

Ik maak op YouTube video’s met flow voorbeelden. Momenteel ervaar ik alleen wat problemen met de flow editor in de Android emulator. Hier door kan ik nu geen nieuwe video’'s maken, daar bij komt nog dat het ondertitelen erg veel tijd kost. ik hoop snel weer video’s te kunnen gaan maken en mensen een beetje op weg te kunnen helpen. Zie Hier mijn kanaal.

4 Likes

Ruud,

Is het misschien ook mogelijk om flow’s te maken van een simpel alarm systeem?

Als je weg bent en een deur/raam wordt geopend dat je dan een sms krijgt op de telefoon.

Zelf ben ik ook bezig om mijn gordijnen te bedienen met een button op Favoriete

Apparaten in het Home scherm, zie foto.

Als de gordijnen open zijn moet de button wit en als ze dicht zijn moet de button grijs zijn.

M.v.gr Jacq Pouwels

image1.png

1 Like

Super! Dank je Ruud.

1 Like

Momenteel zit ik een beetje in dubio met mijn youtube kanaal. Graag maak ik video’s voor jullie, maar het punt is alleen dat ik niet echt goed Engels kan en daar door met ondertitels moet werken om het voor iedereen zo begrijpbaar mogelijk te maken. Het ondertitelen van de video’s kost mij heel veel tijd, voor een video van ongeveer 15 minuten ben ik bijna 2 uur bezig met ondertitelen. dit maakt dat ik het maken van video’s minder leuk vind. Graag hoor ik van jullie of jullie video’s met of zonder Engelse ondertitel willen. zodat ik misschien beter hier een beslissing in kan maken. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Voor mij hoef er geen Engelse ondertiteling onder te staan.

1 Like

Bedankt voor je reactie

Voor mij hoeft dat ook niet perse. Ik zou dat pas gaan doen daadwerkelijk als mensen er om vragen. En als dat het geval is zou ik Athom eens aan hun jasje trekken. Want je bent nu eigenlijk hun marketing afdeling aan het ontlasten

2 Likes

Voor mij mag het ook zonder Engels

1 Like

Zoals nu op mijn youtube kanaal te zien is, heb ik besloten om voorlopig te stoppen met het ondertitelen. er werd wel gevraagd om Engelse ondertiteling, maar voor mij maakt dat het video maken minder leuk. ik denk dat zoals @Jeroen_Somhorst ook al een beetje zegt dat hier ook wel een taak voor athom in zit, om dit soort dingen op te pakken. in ieder geval bedankt voor alle reacties

1 Like

NL of EN ondertitels maakt mij niet zo heel veel uit, maar ondertitels zelf zijn wel fijn. Met name kijk ik dit soort dingen graag als ik nog uit lig te brakken in bed of snachts als ik weer is wakker lig. Geluid uit is dan erg prettig, maar zonder ondertitels valt dat niet mee.

En ik heb écht geen idee hoeveel werk dat is, maar is daar niet een of ander AI programma voor dit dat voor jou zou kunnen doen? Biedt google / youtube daar niet iets voor aan?

Ik dacht ook dat de mods hier een topic voor zouden gaan maken? @Rocodamelshekima?

That will be correct!

Gaan we die ergens zien?

Die gaan we zeker zien! Er komt zelfs een aparte categorie voor flows ! We zijn de puntjes op de i aan het zetten en we verwachten deze categorie zeer binnenkort openbaar te kunnen maken.

1 Like