Hallo,
Senior hobbyist en behoorlijk nieuw in de slimme wereld.
Ik ben al twee jaar aan het prutsen en loop vast op ieder vlak en nu behoorlijk de weg kwijt.
Wat voor mij het beste zou werken is aanschouwelijk onderwijs of kristal heldere instructies, Beide worden niet door Athom gegeven dus mijn hoop ligt nu binnen de community.
Of is er iemand in Drenthe met wat extra tijd beschikbaar? Eventueel tegeneen redelijke vergoeding hoor, voor mij is het dit of alles gaat de vuilnisbak in. Echt aan het einde van mijn latijn.
Kijk hier eens naar:
Ook op YouTube staat veel:
Deel maar eens een flow (screenshot) en leg uit wat je doel is en wat nu niet lukt…
Dan komen er vast wel reacties uit de community
Met flow ben ik nog niet eens begonnen. Het indelen van de dashboard is me ook niet gelukt.
het werkend krijgen van oa, de mitshubitie airco’s , het aansluiten van mijn Solaredge zonnepanelen binnen het energie overzicht gaat ook niet, mijn Lynk &Co zichtbaar krijgen, althans het opladen ervan lukt ook niet En dan heb ik hier nog een deur sensor liggen en een bewegingssensor, die heb ik nog maar even in de la gelaten.
Ik ben vroeg begonnen toen de PC werden geïntroduceerd via bedrijfsregelingen. Windows dus en destijds heb ik geleerd dat wanneer het werkt je eraf moet blijven of anders exact doen wat Windows je voorschrijft anders krijg je nog meer problemen. Het lijkt ALSOF DE GESCHIEDENIS ZICH HERHAALD.
Welcome to this forum HRJ, this is the English form, the Dutch one is here Jammer dat het zo tegen zit en al zo lang!
Het is inderdaad van belang alle details inclusief doel en alles wat je al geprobeerd hebt eventueel ondersteund met afbeeldingen hier te delen, dan heb je hier de meeste kans op gedetailleerde antwoorden. Zo blijf het voor mij nogal vaag.
Stap1 = Installeren van de Apps voor de betreffende apparaten.
voor Mitsubishi zijn er verschillende apps afhankelijk van je type apparaat
Voor solaredge is zijn er ook meerdere apps afhankelijk van je wensen (cloud of modubus)
Lync&CO is voor zover ik weet nog niet supported, maar wellicht je laadpaal wel (want die ga je zien in je energie dashboard)
Heb je de apps al geinstalleerd?
Dan is stap2 het aanmaken van de apparaten (via de plus en dan kies je de app waarvoor je een apparaat wilt installeren)
Ik heb zelf voor solaredge beide apps naast elkaar draaien en beide doen het prima en zijn ook zichtbaar in het energy dashboard)
de cloud based versie is het simpelst: app installeren en inloggen met je cloud account
Welkom op het forum
Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.
Allereerst welkom op de Homey Community!
Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.
Bedankt Ruurd, ik kom erop terug
HPJ Niemeijer
Had je in de gaten dat je hier publiekelijk je mailadres èn je mobiele nummer vermeldt, @HPJ_Niemeijer?
Dat zou ik je niet aanraden nl…
Begin eens simpel, niet alles tegelijk…
Tussenstekker, app installeren, stekker pairen, lampje erin. Flow maken, zet lamp aan om xx:xx uur’ en dan verder…
Had ik inderdaad niet in de gaten, ben nieuwheid, hoe krijg ik het weg?
HPJ Niemeijer
Inloggen op het forum en daar edit doen onder je bericht. Tevens geen reply vanuit mail want die wordt hier toegevoegd inclusief je email signature.
Johan ik heb je een direct berichtje gestuurd.
Hoi,
Mijn reactie heeft even op zich laten wachten, excuses.
De airco van mitsubitie hen ik werkend onder de Homey, hahaha echt twee jaar al mee bezig geweest en de tip dat er meerdere apps zijn van dit merk was dus 1 station te ver voor mij, prachtig toch.
Hetvolgende probleem doent zich nu aan, ik heb drie van die dingen…. De eerste die ik operationeel kreeg hangt in de woonkamer, op 12 meter afstand hangt in de keuken nog zo, n unit. Toen ik die operationeel probeerde te krijgen verdrong deze de woonkamer airco, ik had hem geplaatst in de keuken maar alleen de woonkamer reageerde.
En dan heb ik als senior ook nog een slaapkamer op de begane grond en je raad het al , daar hangt nr drie.
Wat nu te doen?
Niet gelukt?
Hoi,
Jawel, toch.
Of gedeeltelijk?
Scroll even door dit topic. Dan kom je de 2 posts tegen waar je nummer nog in staat