Homey Flow voor Web [NL]

Vandaag heeft Athom een webinterface uitgebracht voor Flow Management voor alle Homey 2.0 gebruikers!

Bekijk hem op

Homey Flow voor Web is alleen beschikbaar op Homey v2.0 en hoger.

En of het nu een reactie was op alle klachten, de petitie of gewoon omdat het tijd was (en Athom had er tijd voor) na het complete herontwerp van API’s, het programmeren van de complexe mobiele app en het opnieuw schrijven van Homey’s firmware … Wat kan het schelen??? Feit is dat Athom sneller was dan de Community developers en nu voor iedereen een stabiele Web interface voor Flow editing presenteert.

En ik ben onder de indruk! Ik heb er een paar dagen mee gewerkt en een aantal bugs gemeld, waarvan de meeste al zijn gerepareerd. Het werkt vrij soepel voor mij.

Om duidelijk te zijn:

  • Homey Flow voor Web - App is geen vervanging voor de mobiele app!
  • het biedt map- / flowbeheer (links) en creëren / bewerken van Flows.
  • Logic Management is niet geïmplementeerd.

Je hebt nog steeds de mobiele app op Homey v2.0 nodig om alle andere noodzakelijke dingen te doen, zoals het configureren of verwijderen van apps, het bijwerken van Homey en Apps, het toevoegen van apparaten en apparaatbeheer enz. enz.

Dit onderwerp is om de discussie over Homey Flow (Web App) gecentraliseerd te houden.

Houd het alstublieft op dit onderwerp: de Homey Flow voor Web (https://flow.homey.app/)

Alle off-topic-reacties (bijvoorbeeld over de webinterfaces voor de andere delen) worden verwijderd.

Bugs melden

Athom leest hier niet alles op het forum en gebruikt een kennisbank op [https://support.athom.com] (https://support.athom.com/)

Als u hier uw antwoord niet kunt vinden, kunt u hen het ondersteuningsverzoek sturen via het ticketregistratiesysteem:

Rapporteer de gebruikte browser / apparaat en gebruik waar mogelijk screenshots van de flows om dit te verduidelijken.

**Homey Flow voor Web **

Je kunt:

  • Mappen toevoegen, hernoemen, verwijderen en opnieuw rangschikken (zie inzet)

  • Hernoemen, verwijderen, herschikken en inschakelen / uitschakelen van Flows (zie inzet)

  • Om een -OF- te krijgen, sleep een tweede of een latere conditie-kaart iets naar beneden.

  • Om een -Else te krijgen- idem: beweeg een tweede of een latere actiekaart iets naar beneden.

  • Klik op een [niet-beschikbare kaart] om de code-info te zien (zie inzet)

  • Er is geen aangepaste sortering / ordening van mappen of flows!

Alles is getest op de meest recente recente browsers. (Safari, Chrome en Firefox)

Mogelijke problemen
Uitgebreide testen hebben aangetoond:

  • Een kaart naar beneden verplaatsen (-OR- en -Else-) werkt soms niet als je snel begint te bewegen nadat je de kaart hebt geselecteerd en vasthoud, probeer het opnieuw en heb geduld!
  • Hernoemen of verwijderen van mappen vanaf bijvoorbeeld een tablet in deze webinterface is niet mogelijk (gebruik de mobiele app)
  • Het toevoegen van tokens in bijv. Tekstvelden voegt ze toe aan het einde, verplaatsen in de tekst is niet mogelijk. Voeg ze toe in de juiste volgorde en typ de tekst ertussenin!
  • Niet alle browsers werken hetzelfde, als iets niet werkt test eens in een andere browser (bv Chrome ipv Firefox of Opera of Safari of … )

Have Phun! en laat ons weten wat je er van vindt …

8 Likes

Mooie toevoeging. Vooral op mijn Homey thuis, met een enorme lijst flows, is dit toch fijner.

1 Like

Zeer mooi dat de web interface voor flows er weer is, omdat deze er niet weer was zit ik nog steeds op V1.5.13, nu kan ik gaan beslissen of ik ook overga naar V2 even kijken of alle apps die ik heb ook werken in V2.

1 Like

Was al aardig gewend aan het maken en beheren van flows op mijn iphone maar op het grote scherm van de iMac werkt het toch erg lekkker. Top dat Athom dit toch heeft gemaakt!!

1 Like

Top feature, erg geapprecieerd voor een nieuwe Homey (2.0 Pro) gebruiker.

1 Like

Ik was ook aangenaam verrast door deze app. Heeft bij mij zijn nut al bewezen want bij het nakijken van de gemaakte flows kwam ik toch nog wat foutjes tegen die nu overzichtelijk op het scherm te zien waren.

8 posts were split to a new topic: Homey Flow voor Web [NL] - This site can’t be reached

Helemaal top dit

Complimenten aan Athom! Dit maakt het beheren van flows overzichtelijker. Fijn! :smiley:

Of het idd is omdat Athom geluisterd heeft na enige kritische gebruikers, of dat het op de roadmap stond of omdat dit gewoon gemaakt is als extraatje… in 1 woord: hulde (+ 2 extra woorden) voor Athom.

Ik was ondertussen wel gewend aan het werken op een mobiel/tablet scherm, maar dit is toch even wat eenvoudiger… groot scherm en muis/toetsenbord…

Was fan van Homey… en blijf fan van Homey

Wauw! bedankt athom!

Helemaal top!!!

Ah nu is 2.0 een overweging waard!

Heeeeerlijk!

Vraagje m.b.t. Else statement. Als het begint te regenen dan wil ik een boolean op false setting. In het geval dat het droog is moet deze op true gezet worden. Zie bijgevoegde flow. Maar de else wordt in dit geval volgens mij niet uitgevoerd. Op zich logisch omdat niet wordt voldaan aan de When, And combinatie. Maar hoe krijg ik de Boolean dan weer op true?


De achtergrond hiervan is dat ik wil controleren op regen, harde wind en windvlagen. Als 1 van deze de criteria overschrijdt dan gaat de ZonweringVeilig boolean op false en worden de zonweringen opgerold indien ze omlaag staan. Omgekeerd, alleen als de boolean op true staat in combi met temp binnen kan een zonwering uitgerold worden.

Ik heb de flow voor mijn zonnescherm zo gemaakt , met 4 flows:


2
3

En vervolgens een Flow die 30min voor zonsondergang het zonnescherm weer intrekt , mocht deze uit staan. Ben nog even aan het kijken of het goed werkt allemaal.
De Wind en Rain flow halen ook het zonnescherm naar binnen.

Mooie toevoeging, had net een ander goed (gratis) alternatief gevonden:
Bluestacks android emulator (MAC/W10), in custom 1920x1200 resolutie full screen op mijn mac.

@Mr_Horizon
Ik was benieuwd hoe je flow er nu uitziet, om een variabele te gebruiken vind ik wel elegant; ik verwacht mijn Homey eerdaags en de zonwering is 1 van de eerste dingen die ik wil oppakken:

  • buienradar/buienalarm
  • windvlagen van Homey (internet)
  • windvlagen lokaal gemeten (433MHz)
    Omdat ik meerdere condities wil gebruiken bevalt zo’n variabele mij wel.

Tja, die flow is een beetje uit de hand gelopen :rofl:
Situatie: ik gebruik een philips hue motion sensor voor de binnen temp. en lichtsterkte en ik laat controleren aan de hand van windsterkte, regen indicator etc of het veilig is voor het zonnescherm. Tevens gebruik ik een timer voor de lichtsterkte om te verkomen dat bij wolken het scherm elke 2 minuten in en uit gaat. Bijgevoegd een paar flows uit dit verhaal.:



Dit draait nu al een maandje stabiel naar tevredenheid.

Bedankt voor je antwoord en het delen van je flows!! Mijn situatie is anders, en ook mijn huidige opbouw is anders, toch zitten hier een paar leuke ideeën tussen die ik kan gebruiken. Dank nogmaals!!