Trådfri stopcontact niet in het netwerk, wel actief in Developer

Ik heb een Trådfri stopcontact opgenomen in het netwerk van Homey (dus niet via de hub). Ik heb het stopcontact een tijdje niet meer gebruikt en opzij gelegd. Nadat ik deze weer in gebruik genomen heb, reageert het stopcontact niet meer op commando’s van de Homey. Homey meldt: Apparaat onbeschikbaar, Apparaat heeft Zigbee netwerk verlaten.
Als ik kijk in Homey Developer is het apparaat wel te vinden en reageert ook op het commando “Interview”. Geen probleem dus zou je zeggen. Waarom zie ik het apparaat nu niet actief in Homey? Graag jullie advies.

Probeer hem even opnieuw toe te voegen (pairen) zonder hem vooraf te verwijderen. Daarna evt. de Ikea app herstarten.
Zonder die app werkt hij hier ook prima trouwens (als Homey generiek zigbee apparaat).

Dank voor je advies Peter. Ik heb deze opgevolgd, Homey heeft het apparaat als een nieuw device toegevoegd. Het mooie is dat het “oude” device in Developer (dat niet meer reageerde in Homey) nu onder de nieuwe naam voorkomt. Probleem dus opgelost! Thanx!

1 Like