Ikea Tradfri app werkt niet meer

Dag allemaal.

Ik heb een kleine maand geleden de Ikea Fyrtur (2x) en de Khadrilj gekocht en via de Ikea Tradfri app aangesloten op de Homey. Werkte als een zonnetje! Ik dacht nog β€œwat fijn dat ik geen gateway nodig heb!”

Sinds een dag of 5 werkt het echter niet meer. Ik kan tegen google zeggen dat hij ze open moet doen, via de Homey app proberen ze open te schuiven, maar dat werkt niet meer. Hij doet het in de app wel, maar er gebeurt niets. Dus de opdracht wordt gegeven, maar er is geen connectie meer.

Ik heb een paar dagen gewacht, toen geprobeerd de app te restarten, toen geprobeerd de homey hard te resetten, toen geprobeerd de app te deinstalleren en opnieuw te installeren en daar ben ik blijven hangen, want de app/homey vindt de gordijnen niet meer.

Iemand suggesties (buiten de gateway kopen en installeren, want dat is net de reden dat ik de homey heb)?

Alvast hartelijk dank!

Dennis Struijcken

Wat doet hij in de App dan wel?
Werkt het wel vanuit de Homey App rechtstreeks? of niet?
Mogelijk is de afstand een probleem. Werkt het wel als je de Homey tijdelijk dichterbij plaatst?

Hoeveel Zigbee devices heb je en hoeveel Routers?
Mogelijk is een (IKEA) Signaalversterker een optie , maar iedere andere Zigbee router zou ook kunnen.
image

Dag Dijker,

Dank voor jouw reactie!

In de app geeft hij wel aan dat het open of dicht gaat en geen foutmeldingen of wat dan ook. Dus hij lijkt de opdracht te geven en de feedback te krijgen dat ie wat gedaan heeft, echter er gebeurt feitelijk niets.

Ik heb iets van 10 zigbee bewegingsmelders en die versterker heb ik ook inderdaad. Ik zou het vreemd vinden dat afstand het probleem is, aangezien het een maand lang echt goed werkte. Ik heb verder niets aangepast sinds die tijd. Het is ook opvallend dat ineen keer alle drie de gordijnen het niet meer doen.

Groeten!

Ik heb dezelfde rolgordijnen bijna nooit een probleem.

Soms met batterij opladen dan is die ook verbinding kwijt, en moet ik hem dus opnieuw parren.
Wel heb ik ze via de IKEA gateway upgedate naar de nieuwste firmware en daarna weer weg gegooid uit de gateway.