IKEA Tradfri Gateway werkt niet

Voordat ik de Homey had, zijn er verschillende groepen aangemaakt via de Ikea bridge. Zoals Keuken, woonkamer, tuin etc… In totaal ongeveer een stuk of 30 lampen. Nadat ik de Homey aangeschaft had heb ik via Ikea Tradfri Gateway alles geïnstalleerd maar op één of andere manier krijg ik te vaak foutmeldingen (zie screenshot, maar zijn allemaal verschillende fout meldingen )
Hoe is dit op te lossen want bv Nest, Sonos, Brel motors werkt perfect alleen de lampen app werkt niet, waardoor we of de app van Ikea steeds moeten opstarten of Google Home gebruiken. En dit hadden we graag willen voorkomen met de Homey :wink:
Heb al Homey opnieuw opgestart, etc… maar blijft maar foutmeldingen gevenIkea%20Tradfri%20Gateway

Heb je de IKEA gateway een vast IP adres gegeven? En al eens de gateway van de stroom af en er weer aan?

1 Like

Het is mij niet duidelijk waar nou precies het probleem zit.

Je schrijft dat de “lampen app” niet werkt; bedoel je daarmee de “Lampen & Schakelaars” app? En gaat het mis als je met die app IKEA lampen (die via de " IKEA Tradfri Gateway" app zijn toegevoegd) wilt bedienen?

@PascalB, Ikea Hub stroom eraf en weer erop, ook opnieuw de Homey opgestart, helaas bleef zelfde foutmelding ?
Maar je tip mbt IP is de trick, ik heb de app geopend en configuur app. Daar stond 192.168.68.109, met het klikken op Discover werd het IP 192.168.68.103. Op save klikken en nu geen foutmelding.
Vraag is nu hoe zet ik het op een Vast IP want begrijp dat het straks zo maar weer een ander IP kan zijn of niet ?

Lampen & schakelaars gebruik ik niet, had dit geïnstalleerd omdat die IKEA Gateway steeds foutmelding gaf (PS Lampen en Schakelaars werkt wel prima) Fout zit(zat) inc de IKEA Gateway app

Zat hem dus in IP dis schijnbaar wisselt en niet automatisch meegenomen word in de IKEA gateway app,TIP van PascalB

Dit moet je in je router doen via de DHCP instellingen.

Ikea Gatweay een vast IP adres geven loste bij mij het probleem ook op.

Vraagje, hoe koppel ik de gateway in v5?
Ik gan geen ip opgeven en hij vind hem ook niet.
Bedankt!

Zojuist hier getest en werkt het,
Kon Homey je gateway’s IP adres wel ontdekken?
Sorry dat stond er al, even de app verwijderen en opnieuw installeren?
Zitten beide op hetzelfde netwerk?

Ja, ip nu handmatig ingeven
Ook de security code die onder op de gateway staat.
Maar wat is de identity en de psk, waar vind je die?
Thx!

Alleen ip en security code ingeven, deze veranderen als je autheticeert

Ok

Maar waarmee authenticeer ik me mee? Ik heb nergens een gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven.

Bedankt!

Alleen ip en security code.

Ok!

Thx!