Tradfri koppelen homey

Beste Mensen,

Wie kan mij helpen, door een netwerk en ipadres wijziging van de tradfri gateway moet ik de app opnieuw instellen. Op het moment dat ik wil koppelen krijg ik de volgende respons:
Error: The gateway did not respond in time.

De ikea app zelf (home smart) werkt vlekkeloos. Hij vind zelf wel de host op het netwerk (ip adres) maar na het invullen van de Security code weet hij geen verbinding te maken. Iemand ervaring?

Mvg

Timo

Er is een probleem met de verbinding met homey app sinds de laatste gateway firmware update. Zie forum

Bij mij dus een toevallige samenloop van omstandigheden… Je zoekt je een breuk :wink:
Hoop dat hier snel een fix voor komt…

Zie hier:

Ziet er naar uit dat de oorzaak gevonden is en de oplossing (workaround) ook, dus zou snel weer moeten werken denk ik

tis opgelost met de laatste versie van de Ikea Tradfri Gateway app versie 0.1.5

2 Likes

Blij mee!

Een oud topic, maar wel met “mijn” probleem.

Net een nieuwe verse Homey uitgepakt die ik graag wil koppelen aan mijn Ikea Tradfri gateway.
Ik heb de Ikea Tradfri-app gedownload en krijg bij het koppelen ook de melding:
Error: The gateway did not respond in time.

Ik krijg dit na het vinden van het IP-adres (dat gaat wel goed) en na het invoeren van de security code, als ik op Authenticate druk.

Ik heb de Ikea gateway al van het stroom gehaald (en er natuurlijk weer op), geen succes.
Ikea gateway gereset. Al mijn gekoppelde lampen kwijt :tired_face: maar de error blijft.
De Ikea (telefoon) app kan overigens wel gewoon verbinden met de gateway.

Iemand een idee wat te doen?

Never mind.
Had te maken met de verbinding die via via (router en switch) liep.