Tradfri lampen via Hue of direct aan Homey?

Hi all,

Ik heb tot nu toe alleen Hue lampen gehad die ik via de Hue hub heb gekoppeld aan Homey. Dus via de eigen zigbee mesh van Philips hue.

Nu heb voor een aantal spots in huis (totaal 8, 2 op de eerste verdieping en 6 op de begane grond) ikea tradfri gu10 lampen besteld.

Nu twijfel ik of ik de tradfri lampen via de philips hue hub aan Homey moet koppelen of direct (zonder hue hub). Ik heb mijn Homey op zolder staan en op elk verdieping is een lidl smart plug geïnstalleerd. Dat zijn ook de enige zigbee apparaten die nog direct gekoppeld zijn aan de Homey. Met de tradfri lampen erbij kan ik zo toch een zigbee mesh vanuit Homey realiseren. Of is hue toch handiger en meer betrouwbaarder?

Wat zouden jullie aanraden?

Ik heb trouwens firmware 4.2 op de Homey staan.

Alvast bedankt!

Wachten op v5. Dan werkt het perfect om ze direct te koppelen :smiley:

Zoiezo zou ik aanraden om 1 zigbee netwerk te houden. Dan is je mesh netwerk veel sterker.
Dus of alles koppelen aan Homey of aan Hue

Ik wacht met smart op v5… Ook omdat ik graag mijn xiaomi honeywell smoke detector aan Homey wil koppelen :).

Maar wil idd mijn zigbee mesh direct aan Homey (ook naar de toekomst toe, mogelijk andere zigbee sensoren zonder een hub toe te voegen) versterken, daarom ook liever dat ik nu start met de tradfri lampen en de twee lidl zigbee smart plugs. Dus zoveel mogelijk zigbee routers hebben in het huis.

Maar werkt dit op 4.2.0 nu niet goed dan?

Ik had wel heel af en toe problemen in v4.x. Je moet dan denken aan het niet reageren of het opnieuw moeten koppelen van apparaten. Mijn tuin verlichting had ik bijv een flow die na 5 min nog een keer het “aan” signaal stuurde omdat er af en toe een lamp was die niet aan ging.

Ik draai nu een paar maanden v5 en ik heb nooit meer een fail gehad. De “herhaling” flows heb ik ook niet meer draaien

( Disclamer: Dit is mijn persoonlijke ervaring met v5)

1 Like