beste leden, aldus een simpele vraag.Ik kocht zonet een homey pro.
heb reeds vele lampen en schakelaars en motionsensors van philips hue via de bestaande hue hub geprogrammeerd.
Moet ik nu al deze automatisaties overzetten naar homey en ze alle wissen in hue hub om de apparaten in men netwerk meer te laten communiseren en het bereik van de matter en thread etc meer te doen werken waarvoor homey staat?
Op het internet vond ik wel terug dat de hue hub aangesloten moet blijven voor de app hue in homey te doen werken met al zen functionaliteiten terwijl de ikea tradfri verwijdert mocht worden…
Welkom!
De meeste gebruikers kiezen ervoor om de Hue hub te koppelen via de Philips Hue app in Homey. Hiermee krijg je de meeste functionaliteiten voor je lampen. Het grote voordeel om de lampen aan de Philips Hub te hebben hangen is dat mocht Homey ooit een storting hebben (wat echt zeer zelden is), heb je altijd nog een backup om de lichten te kunnen bedienen.
Het is ook mogelijk om de Hue Bridge te koppelen via Matter over Wifi aan Homey, maar dit heeft geen voordeel voor je Matter bereik aangezien alleen de Hub via Matter gekoppeld wordt. De verlichting zelf blijft met de Hue Bridge communiceren.
De tradfi hub heb je inderdaad niet meer nodig. Ik zou ervoor kiezen om deze apparaten rechtstreeks aan Homey te koppelen. Dit om je netwerk sterker te maken.
Er is eigelijk geen goed of fout, enkel persoonlijke voorkeuren. Mocht je nog vragen hebben, let me know.
1 Like
Al mijn slimme lampen zijn van Hue. Daarnaast heb ik sensoren, plugs en schakelaars van Aqara. Vóór advanced flow had ik per lamp(en-groep) meerdere flows nodig om e.e.a naar wens te schakelen. Als ik dan iets wilde aanpassen moest ik meerdere flows controleren. Toen advanced flow beschikbaar kwam heb ik er voor gekozen om per lamp(en-groep) één canvas te maken. Gaat er een lamp ongewenst (niet) aan of uit dan moet dat op dat ene canvas staan.
Daarom zou ik er voor kiezen om alle programma’s in Homey te zetten.
(Naast de verlichting regelt mijn Homey de verwarming, stuurt een whatsapp als ik ergens aankom, houdt mijn rijtijden bij, herinnert me welke container aan de weg moet)