Toevoegen van aqara smart plug werkt niet

Hoi Allen,

Ik wil deze smart plug van Aqara toevoegen in de homey, helaas lukt dit niet.
Aanwijzingen voor installatie gevolgd ( 5 sec inhouden dan 1 x rood lampje, daarna 3 x blauw lampje )
Wanneer ik dit volg krijg ik het rode lampje, waarna het blauw lampje blijft knipperen. Homey geeft daarna aan dat de installatie te lang duurt.

Doel van deze smart plug is mede om als router te fungeren, omdat ik aan de 20 devices zat. Heb 1 switch verwijderd.
De homey heb ik al opnieuw opgestart met hetzelfde resultaat.

Hopelijk heeft iemand tips?

Alvast bedankt!

Ik kan je helaas niet helpen met je probleem. Denk dat nog weinigen deze plugs hebben…
Waar heb jij ze vandaan? Zoek er wel al een tijdje naar nl…

1 Like

Wellicht helpt het volgende, wat bij veel aqara devices het probleem is. Tijdens het pairen moet je je device levend houden, door elke paar seconden op de button te drukken. Meestal lukt het dan wel snel. Suc6.

1 Like

Thanks voor je reactie.
Ik heb ze van de volgende site:

Thanks voor je reactie.
Dat heb ik ik inderdaad ook geprobeerd zonder resultaat helaas. Werkt bij de sensoren wel op die manier

Dank je wel!
Wist niet dat ze al gewoon hier verkrijgbaar waren.
Gezien die prijs ga ik toch maar voor de Ikea smartplugs voor €10/st.
Stukkie groter, lelijker en geen stroommeting, maar heb dat laatste niet nodig en kan ze uit het zicht plaatsen.

Voor als je ze wel in het zicht moet plaatsem en/op stroommeting nodig hebt zijn deze wel een hele goede optie!

voor 24.95, dan zou ik liever wat bijleggen en de Hue smart plug kopen.
Dit werkt altijd feilloos. Echter hebben de geen stroom meter erin, dat is dan wel weer zo.
Gebruik daar zelf de Fibaro voor of de Qubino plugs. Zijn overigens wel een stuk duurder, maar werken ook erg goed.

Lees toch best wel wat issues met Xiaomi smart producten, hier en op facebook.
Of het koppelen gaat niet vanzelf, of de sensoren doen niet wat ze moeten doen.
Ieder zijn hug en mug, maar liever iets meer kwijt dat ik 100% zeker weet dat het werkt, dan goedkoper, en het is geen garantie. (uiteraard mijn ervaring en mening).

Dat hoeft niet aan die Xiaomi producten te liggen. Ik heb eigenlijk geen problemen met Xiaomi apparaten (maar ik gebruik geen Homey ervoor…).

2 Likes

Als alternatief wat bij mij erg goed werkt, de innr smart plug. Met stroommeting en ook nog compatibel met Philips Hue+ iets goedkoper als Xiaomi plug.

Grappig dat iemand een plug gekocht heeft die die niet aangemeld krijgt en dat de antwoorden dan zijn : je had beter een andere kunnen kopen. In plaats van heb je de plug wel dicht bij Homey als je hem probeerd toe te voegen of heb je wel de EU versie? Of heb je al geprobeerd nog een paar devices te verwijderen en lukt het toevoegen van die devices dan wel?

2 Likes

Geheel mee eens☺️

1 Like

Ik heb hetzelfde probleem. Blijkbaar nog geen oplossing

image

meestal als het al 3 jaar oud is een topic is het geen probleem meer,
wat heb jij al geprobeerd?

Kijk eens in het officiële topic:

Welk Product Code (EAN) code heeft je apparaat?
Welk type Homey heb je?

en antwoorden op bovenstaande vragen,

dat geeft beter beeld dan:

want waarschijnlijk is het ca 2 jaar geleden opgelost in v.1.2.3 van de Aqara App:

1 Like