Tile Pro toevoegen

Hoi,

Ik heb vandaag een Tile Pro binnen gekregen. Ik probeer deze toe te voegen aan mijn Homey, maar dat lukt niet. Ik heb de app Beacon geïnstalleerd met de standaard instellingen. Na het zoeken ziet deze app de Tile Pro niet. Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd?

Als eerst met de Tile app je tile koppelen aan je telefoon.
Eenmaal dat gedaan kan je de Tile vinden met homey.

Eenmaal gevonden en toegevoegd de Tile in de app van telefoon op hidden zetten of compleet uitloggen.
(Anders raakt homey beetje van slag)

Ik heb de Tile in de Tile app gekoppeld. De Tile Pro ligt naast de Homey, maar in de Beacon app wordt hij niet zichtbaar. Moet ik nog wat doen??

Is de tile zichtbaar in je Tile app (telefoon) zo ja dan moet homey deze zichtbaar maken als je de app beacon gebruikt.
Pas als homey de Tile heeft gekoppeld log je uit op de app of zet je hem op hidden

Of zet Bluetooth op je telefoon (of get apparaat waar je mee hebt gekoppeld) even uit.

Ik heb een oude telefoon gebruikt om ze te activeren en voor evt onderhoud. Zodra ik daarop de bleutooth uitzet werken de tiles onmiddelijk op homey.

Geen idee of je meer Bluetooth apparaten in je huis heb staan. De beacon app geeft zelfs mijn tv, weegschaal en nog wat andere dingen.
Moet eerlijk zeggen dat ik het net even probeerde voor je en dat ik ook niks vond. Herstart van homey gaf resultaat.

Door het herstarten van de Homey is het gelukt. Bedankt Richard. Nu verder kijken hoe ik een flow moet maken als de Tile aan mijn sleutelbos hangt.

1 Like


Deze flow gebruik ik als mijn vrouw thuiskomt. Anderzijds maak je hem ook als beacon buiten bereik is (dus weg)
Welke acties je daarop wil maken kan alle kanten opgaan natuurlijk.
Voorbeeld zoals de bijgevoegde foto maak je 1 maal. Daarna kan je met nieuwe flows verder gaan.
Alleen zet je dan in de “ALS” (onder aanwezigheid) de personen of andere acties in.

Succes😀

Beste Richard_Bos, bedankt voor het posten van de flow, maar moet je niets invullen bij de tag baken op het ‘Als…’ blad en hoe doe je dat?

Hoe bedoel je je vraag precies?

Moet je ook nog wat bij de Tags doen?

Kan. Maar onder je apparaten staan ook je beacons die je heb toegevoegd. Die kan je ook gebruiken zonder tag.
Ik heb 4 beacons in gebruik en ze de naam gegeven bij de persoon.
In m’n flow gebruik ik dan ook die beacon.

Hoe werkt dat dan. Heb je hier ook een voorbeeld van?

Kijk.
Mijn toegevoegde beacons staan hieronder.
Als het goed is heb jij ze ook staan na toevoegen.

Vervolgens maak je een flow en doe je in de ALS kolom de beacon (dan is ie specifiek op die beacon)


In mijn flow zie als beacon binnen bereik is dat hij mij op thuis zet.
Meer met die flow doe ik niet. Daarna kan ik weer verder met een nieuwe flow.
Als: Richard komt thuis
En : het is na zonsondergang
Dan : zet lamp aan.

Voor Monique bijvoorbeeld

Als : Monique komt thuis
En : richard is niet thuis
Dan : zet lamp aan

(In deze flow is de lamp uit aangezien niemand thuis is. Mocht ik wel thuis zijn gaat de lamp niet aan (want die staat al aan)

Beetje begrijpelijk uitgelegd zo?

Hoi Richard, het is gelukt. Ik ben hem nu aan het testen met alleen notificaties. Als dat goed gaat, kan ik van IFTTT af en overschakelen op de Tile Pro met aan- en afwezigheid.

Hoi, daar ben ik weer. Terwijl ik vandaag gewoon thuis ben, is de tile 20 seconden buiten bereik geweest. Heb jij, of iemand anders, hier ook ervaringen mee? Moet ik iets in de settings van de Beacon app aanpassen hiervoor???

Ik heb net een paar tile mate 2020 gekocht maar als ik het goed begrijp werken die niet met homey?

Gaat dat in de toekomst nog gebeuren?

Request doen bij de maker (/app specifiek forum post?)

Ik probeer mijn tiles ook te koppelen, maar totaal zonder succes …

Wat heb je gedaan en wat lukt er niet?