Beacon app Tile Pro 2020

Goedenavond alle,

Sinds vandaag heb ik twee Tile Pro 2020 binnen.
Echter krijg ik deze met geen mogelijkheid gekoppeld aan Homey, worden gewoon niet herkend.
Wat heb ik (al) gedaan:

  • Tile Pro gekoppeld in de Tile app.

  • Beacon app geïnstalleerd, en gezocht.
    Geen resultaat.

  • Tile Pro op “hidden” gezet in de Tile app.

  • Beacon app verwijderd, Homey herstart, Beacon app opnieuw geïnstalleerd.

  • nogmaals gezocht naar de Tile Pro
    Geen resultaat

  • Homey herstart.

  • Bluetooth op telefoon uit.

  • Tile op hidden

  • Uitgelogd in de Tile App.

  • Beacon app herstart

  • Weer gezocht.

Weeeer geen resultaat.

Wat doe ik verkeerd?? Worden de Tile Pro 2020 wel ondersteund? Las net pas dat de 2018 wel werken, maar heb de 202 besteld, geen erg in gehad.

Hoor het graag, anders heb ik nu een dure nutteloze racker erbij hahaha

@RoyWissenburg,

Hopelijk komt de ondersteuning er uit eindelijk wel, zou mooi zijn.

Je tweede punt, klopt, geheel terecht! Echter gaf ik dit ook al aan in mijn topic:
"Las net pas dat de 2018 wel werken, maar heb de 2020 besteld, geen erg in gehad"

Desalniettemin, vragen staat vrij :wink:
Nu maar hopen dat er ooit ondersteuning voor de 2020 komt.

1 Like

Dit zegt de Developer:

Because the Tile 2020 is not publicly discoverable it will not be supported in the beacon app soon.

Chips… Dat is wel ruk.
Kan niet veel anders vinden als bluetooth gebruik.
De bedoeling was een stabiele aanwezigheid/afwezigheid te creëren hiermee, daar de overige app, zoals smart presence niet dusdanig presteren dat ik er mee uit de voeten kan.

https://a.aliexpress.com/_UFdwI

1 Like

Thnx Pascal.
Deze werken goed? Stomme vraag wellicht.

Maar zou het fijn vinden als de aan en afwezigheid nu wel feilloos gaat werken.

Hier werken ze goed genoeg, ze hangen aan onze sleutelbossen. Het bereik is (net als een Tile overigens) redelijk, dat wil zeggen meestal in bereik voordat je de buitendeur open doet, maar soms ook pas als je binnen bent. Als je naar de zolder gaat (2 gewapende betonvloeren) valt het bereik weg. Afwezig melden als je het huis verlaat werkt best goed, na ongeveer 1 minuut is dat gebeurd (een beetje aan te passen door de instellingen in de Homey app).

Ik gebruik ze zelf om de mechanische ventilatie te schakelen en wat flows voor als de wasmachine / droger / vaatwasser klaar zijn in afwezigheid. Daar voldoen deze beacons prima voor. Als je ze wil gebruiken om licht aan te doen of alarm uit te schakelen als je thuiskomt, dan weet ik niet of je kan leven met een trigger die soms snel genoeg / niet werkt totdat je binnen bent. En ze zijn natuurlijk lekker goedkoop, dus je kunt ze makkelijk uitproberen en kijken of je het wat vindt :wink:

Overigens denk ik dat je door het combineren van deze methode met Smart Presence WiFi aanwezigheid nog wat meer robuustheid zou kunnen inbouwen, maar daar heb ik zelf (nog) geen tijd in gestoken aangezien deze manier wat mij betreft best goed werkt.

Dat is het juist.
Op zich geen probleem qua bereik, daar Homey bij ons redelijk in de buurt van de voordeur/gevel staat. Vermoed dat dit wel goed komt. Sleutels liggen overigens altijd beneden in een sleutelkluis, deze hangt op 4mtr afstand van Homey, vermoedelijk zit dat wel goed dus.

Qua prijs, inderdaad, lekker goedkoop :smile:
Heb er nu 4 besteld, we gaan het mee maken, wellicht een combi van maken inderdaad.

Bedankt tot dusver Pascal!