Tile Pro Af en aanwezigheid (Beacon app)

Goedemorgen alle,

Heb al even zitten zoeken op het forum, maar het gene wat ik wil staat er niet tussen, helaas.
Zal het even uitleggen;
Gisteren heb ik 4 tile pro (2018) weten te kopen (eindelijk). Deze zijn alle 4 succesvol gekoppeld aan Homey, en worden ook alle gedetecteerd, goed dus.
De Tile’s worden gebruikt voor aan en afwezigheid, dit deed ik voorheen met Smart Presence.

Goed, de bedoeling is dus als de Tile gedetecteerd wordt door Homey, dat onze voordeur dan geopend wordt door middel van een push vraag die wij ontvangen op onze Smartwatch of Phone.
Dit werkte al met Smart Presence, echter is de app niet al te stabiel, vandaar de Tile’s.

De Flow heb ik nu als volgt, en daar heb ik jullie hulp even bij nodig daar ik niet zeker weet of dit goed is, of waar het fout gaat, want het werkt helaas niet :wink:

ALS
Baken; Het baken is gewijzigd

EN
Baken; Het Baken is binnen bereik
Logica; Gedetecteerd is gelijk aan “JA”
Mobiel; Bevestig Deur openen?

DAN
Voordeur; Ontgrendel en houd de deurklink open
Mobiel; Stuur push bericht naar de vrouw.

De Tile werd al gedetecteerd op het moment dat ik de parkeerplek voor op kwam rijden, plusminus 5mtr afstand, dat is dus goed, alleen de Flow werd niet uitgevoerd.

Wat zie ik over het hoofd?

FIXED IT!!!

Ik kijk met gezonde nieuwsgierigheid mee, want ik ben niet echt een ster in flows maken of bedenken. (Beter goed gejat dan slecht bedacht toch?)

2 Likes

@LelyBob :+1: :+1:
Ja, je hebt helemaal gelijk.
Nou eigenlijk is mijn eerdere voorbeeld dus het gene wat je moet doen. Ik was vergeten een kaartje op te slaan, die ik wel noemde. Maar het werkt feilloos.

Zie hier onder;

Ik heb geen ervaring met de tiles maar ik denk dat één van je ALS condities niet waar zijn en daarom je flow niet word uitgevoerd.
Dus wat je kan doen is even op de test knop drukken van je flow en kijken welke kaartje er word afgewezen.
Er komt dan een rode uitroep teken voor te staan. Aantekening 2020-05-19 191145

@Tasz,

Als je het bericht hier boven leest, dan zie je dat het werkt, ik had een oepsje gemaakt met opslaan. :rofl::rofl:

Oepsje. Niet goed gelezen. Mooi dat het werkt :+1:

Hahaha, geen probleem, kan gebeuren toch!

Top hé en nog de opties om je sleutels en je telefoon terug te vinden

telefoon doe ik terug vinden middels mijn horloge :D:D
Sleutels is zeker wel eens makkelijk, gezien ik die overal en nergens neer gooi in huis :D:D

Ik heb een vraagje over de tile pro en aangezien deze topic daar ook overgaat haak ik hier maar even in. Ik kan een paar “tile pro” kopen, maar ik heb begrepen dat alleen de 2018 versie werkt met Homey.

Dit zijn de gegevens die ik van de verkoper heb gekregen
Product Dimensions 0.26 x 1.63 x 1.63 inches
Item Weight 0.96 ounces
ASIN B07GLY1KPZ
UNSPSC Code 26111700
Item model number EC-15002
Batteries 2 Lithium Metal batteries required. (included)

Maar hoe kom ik er nu achter of het de 2020 of 2018 versie betreft ?

Als ik het goed zie is dit de 2018 variant. Het lijkt er op dat de 2018 variant ruitjes (ribbels) heeft op de behuizing en de 2020 variant vlak is.

1 Like