Tijd berekenen

Hoe reken ik de tijd uit die mijn flows duren?
Ik heb 12 flows en wil graag weten hoe lang het duurt tot de laatste flow klaar is. Deze tijd wil ik dan weer gebruiken bij het opstarten van de eerste flow. Dus ALS iedere {{(tijdsduur flows)+ 60 seconden}}

Bedoel je dat als je een flow gestart heb en die afgerond is, hem nog een keer wilt opstarten? Of begrijp ik je verkeerd?

Is denk ik vrij eenvoudig of overzie ik iets niet?

Alle kaarten worde in principe tegelijk gestart, de tijd is dus normaal nagenoeg nul.
Als je een delay toevoegd worden die allemaal vanaf het starten gerekend, dus duurt een flow je langste delay met een fractie langer.
Kun je een voorbeeld geven van een flowkaart actie die langer duurt? Wellicht een actie die de led ring X seconden laat pulseren. Die duurt x seconden .

Ik ben alleen bang dat je daarmee niet bereikt wat je wilt,
Daarmee een loop creëren iof iets iedere seconde testen s niet de manier waarop je homey moet programmeren. Grote kans dat homey dat niet leuk vind en een van de flows disabled.

Ik heb 12 flows, die na elkaar lopen. Iedere flow laat aan zijn einde de volgende flow starten. Iedere flow duurt tussen de 10 tot 15 seconden. Echter lopen niet altijd alle 12 flows. Meestal lopen er 7 tot 12 flows.

Ter info: deze 12 flows laten een tekst zien( weersinformatie) op mijn Lametric. De flow met hoeveel zicht er is, loopt alleen als er vermindert zicht is bijvoorbeeld.

Om deze reden wil ik dus graag weten hoe lang de flows erover gedaan hebben. Deze tijd wil ik dan weer gebruiken om de reeks weer opnieuw te laten lopen. Stel 3 minuten, dan wil ik dat de flow na vier minuten weer start. Deze extra minuut zorgt ervoor dat de lametric klok in die tijd de datum en tijd weer geeft.


Flow 1


Flow 2


Flow 3

Maar dan varieert de tijd voor de keten dus per keer dat de loop start?

Kan je niet vanaf flow 6 flow1 weer starten (of vanaf anderde flows) met 1min delay? Een soort loop creëren. Weet niet of homey dit lekker vind, als je flow steeds uitgeschakeld wordt weet je genoeg :wink:

Heb dit zojuist even geprobeerd met 4 flows in een loop die lampjes schakelen en dat werkt (al een paar loops)
Lamp1 aan dan lamp2 uit
Lamp2 uit dan lamp1 uit
Lamp1 uit dan lamp2 aan
Lamp2 aan dan lamp1 aan
(Laatste flow start dus de 1e)
Alles met 1 min vertraging, 1 loop in 4 minuten.
Ga het er nu weer uitslopen, disco hier wordt irritant :grin:

1 Like

Klopt en dat is de uitdaging

Dat is idd een mogelijkheid.

Bij toepassing hiervan komt de informatie random op de Lametric. Heeft met de allereerste flow te maken. De eerste flow moet om de x-tijd starten en door de loop raakt hwt geheel in de war

Neem dan de langste cyclus en stel de interval daar op in. Gewoon de som van de keten van vertragingen.

Kan je ook meer vertellen over wanneer hij maar 7 Flows doet en wanneer hij er 12 doet?

Er zitten meerdere flows tussen die afhankelijk zijn van een aantal voorwaarden. Flow Zicht heeft als voorwaarde dat het zicht buiten minder dan een kilometer is, flow UV-index heeft als voorwaarde dat de UV waarde hoger dan 4 moet zijn en de laatste flow Musical is afhankelijk dat het aantal dagen tot de voorstelling meer dan 0 is. Op deze manier verkrijg ik dus steeds weer een andere cyclus.

Ik wil dat na het doorlopen van alle flows dat de klok 1 minuut zichtbaar is. In deze oplossing; stel flow 1-7 vergt 2 minuten en flow 1-12 vergt 3 minuten, zou ik drie minuten moeten instellen. Als echter alleen flow 1-7 lopen krijg ik de klok 2 minuten in beeld. Mooiste is dus altijd 1 minuut na eindigen laatste flow

Voeg een timer toe in elke flow die de timer (opnieuw) instelt op 60 seconden, dan kan je opnieuw beginnen met flows triggeren als de timer leeg is.

2 Likes

Top. Beste oplossing en zo simpel. Ik had zelf al een timer gemaakt die start bij flow 1 en stopt bij flow 12. Daarna een caculate logic gemaakt en de tijd berekent + 60 seconden. Maar jou oplossing is exacter en lekker simpel.