Tibber kapa toppar

Hej, Àr ny pÄ Homey men inte pÄ Tibber & Plejd.

Har byggt funktioner hemma som idag med flow stĂ€nger av diverse större förbrukare (vinkylar, Spabad vĂ€rme etc.) nĂ€r elpriset Ă€ndras till +1kr (omvĂ€nt med start -1kr) men skulle vilja Ă€ndra detta och kapa dagens toppar av elpriset istĂ€llet, men kan inte lista ut vilken “och” jag ska anvĂ€nda mig av i Flow’et, Ă€r det nĂ„gon som listat ut det?

Som idag har jag toppar pÄ 53-51 öre /kwh med dalar mot 46 öre för att sedan traska ner mot 20 öre ikvÀll.

Markerat önskas ersĂ€ttas mot “vid dagens elrpistoppar” "eller nĂ€r tibber markerar det i orange eller liknande.

HjÀlp mig vilken och hur jag bygger för att det ska funka, tanken Àr att köra nÀr det anses som billig + vilkor att det Àr under 1kr (10kr dagen markerades ju som +3kr var billigt :P)

Hej, har anvÀnt mig av det hÀr för att fÄ ut det

Snyggt, kan jag se nÄgonstans var Expensive tycks vara för dagen?

TÀnker jag rÀtt hÀr eller behöver jag nÄgot som aktiverar om logiken Àndras till normal?

Jag har annars

1 Like

Toppen! ska testa under dagen, hur tycker du “Expensive” fungerar över dagarna, har googlat mig fram lite trubbel med det att den lĂ€ser 0,2öre som expensive över dagen - det Ă€r ju inte direkt Expensive.

tÀnker om tibber har nÄgon grÀns eller justering för vad som Àr klassat som Expensive.

Jag slutade att anvÀnda expensiv och kör med variabel och ett pris som jag tycker Àr lÀmpligt den dagen , anvÀnder variabel bara för att jag kör avancerat flow och annars kan man inte Àndra pÄ telefonen

lör 21 dec. 2024 kl. 12:54 skrev Sp00n via Homey Community Forum <notifications@athom.discoursemail.com>:

Vill du dumpa en screenshot vid tillfÀlle? :slight_smile:

Kan vara vÀrt att titta pÄ Power By The Hour ocksÄ. Den appen ger stor flexibilitet i hur man anvÀnder timpriset.

Har du nÄgon screenshot till en kille som jobbar i styrbranchen men Àr helt vilse hÀr :joy:

Har Àven notisen som uppdateras varje timme hur priset Àr - skulle vilja ha det endast om det gÄr frÄn normal till expensive. Nu fÄr jag varje timme om det fortfarande Àr normalt eller expensive

Jag kör denna: