Komplett och korrekt elpris i Homey

Hej,

Försöker lÀgga in korrekt elpris i Homey för att bl.a. veta vad vissa utrustningar kostar att ha i drift. NÀr det gÀller styrning av utrustning kopplat till elpriset sÄ fungerar det redan via aktuellt pris frÄn Tibber-appen, dÀr behövs inte totalpris inklusive avgifter för den funktionen.
FörutsÀttningar: För elnÀtet har jag fast mÄnadsavgift, elöverföringsavgift/kWh och energiskatt/kWh
För elförbrukningen har jag pris/kWh/15 min (Tibber)
Hur gör jag dÄ för att fÄ in korrekt pris inklusive alla skatter och avgifter och dÀrmed kan fÄ fram att denna mÄnaden har det kostat x kronor att ha igÄng en viss utrustning dÀr jag vet den momentana energiförbrukningen?

I appen Power By The Hour (för Homey Pro) har du möjlighet att lÀgga in %-pÄslag som moms, och fasta pÄslag per kWh och fast kostnad per mÄnad.

Vi har Tibber som elleverantör och E.ON Àr nÀtÀgare. För att dÄ totalbeloppet inkl. skatter och avgifter ska vara sÄ nÀra verkligheten som möjligt anvÀnder jag formelalternativet i Homey Energy.

Ska dock erkÀnna att jag inte anvÀnder integrationen frÄn Tibber, dÄ det inte verkar fungera med 15-minuterspriser. Men det verkar inte spela nÄgon roll i Energy dÄ det kÀnns som att Homey tar priset frÄn Nordpool eller liknande, dvs spotpriset utan pÄslag. SÄ formeln jag anvÀnder ser ut sÄhÀr: (Pris + 0.8736 + 0.3600 + 0.0600 + 0.0328) * 1.25

E.ON elöverföring: 0.8736 kr/kWh

Energiskatt: 0.3600 kr/kWh

Tibber fast pÄslag: 0.0600 kr/kWh

Tibber rörlig kostnad: 0.0328 kr/kWh

Observera att visad totalkostnad per kWh Àr utan fasta mÄnadsavgifter för vare sig Tibber eller E.ON, den Àr ju statisk och dÀrmed svÄr att slÄ ut pÄ en enskild kWh.