Thuisbatterij Sigenergy

Hallo, ik zou mij willen een thuisbatterij aanschaffen van Sigenergy. Heeft er enig idee of deze al te koppelen is met homey pro? Rechtstreeks via een app, of een omweg? Is een vrij nieuwe speler van thuisbatterijen. Alvast bedankt voor jullie suggesties. Hans

1 Like

Ja, het zou via modbus werken met hieronder genoemde app:

Gevonden via
https://community.homey.app/search?context=topic&q=sigenergy

1 Like

Hallo Hans,

Ikzelf ben ook van plan om te kiezen voor Sigenergy batterij opslag en EMS systeeem.
Gebruik reeds de Homey pro (Early 2023) met Energy Dongle

K’ben zeer benieuwd naar uw ervaring met deze batterij en hoe je deze koppelt of zal koppelen met de Homey Pro.
Als er plannen zijn om een App te voorzien voor deze Batterijen en Omvormers, dan ben ik ook geintereseerd.

Alvast bedankt
Mvg
Jurgen

Batterij, zal geplaatst worden begin augustus. De app SolarEdge + Growatt TCP Modbus intussen gevonden en geistalleerd. Nu wachten op plaatsing batterij en dan proberen. Ik kom er op terug

2 Likes

Batterij en Gateway zijn gisteren bij mij geplaatst. Nu even Modbos proberen aan te laten zetten en zal jullie op de hoogte houden.

3 Likes

Hi Ryan,

Ik overweeg ook om deze batterij aan te schaffen (icm zonnepanelen) en vroeg me af of je een update zou kunnen geven over jouw ervaringen?

Thanks!

Grt J

Tot nu toe zeer tevreden. 3 dagen na installatie was er een grootschalige stroomuitval in de omgeving, bij mij bleef alles draaien. Ik heb de Batterij en Gateway staan. Woning werd voorzien van zonnestroom en de accu zat vol dus kon tijdens stroomuitval alles doen, licht, PC en TV bleven aan zonder een blink of hiccup. Dus meteen een vuurdoop gehad en heeft de test vlekkeloos doorstaan.

AI heeft wat tijd nodig om je gedrag te leren maar dit gaat ook vlekkeloos. Ik had hem gekoppeld met Homey wat ook zonder slag of stoot ging. Losgekoppeld en met mijn vaste energie monitor gekoppeld. Homey is puur voor huisautomatisering en heeft hier niet de functie als energie monitor. En ik laat de automatisering volledig over aan Sigen AI.

Al met al een zeer happy customer hier.

Beste Ryan, bij mij wordt deze geplaatst half augustus. Omvormer 10KW en batterij 2 x 8 Kwh. Eveneens met Gateway. Mijn vraag hoe heb je gekoppeld aan de homey pro 2023? Ik lees vaak via modbus, maar hoe doe je dat dan concreet?
Alvast bedankt, Hans

Dag Hans, ik heb hem even tijdelijk gekoppeld met Homey maar nu weer losgekoppeld omdat ik een ander systeem heb die mijn energie beheer doet.

Het koppelen ging gemakkelijk via Modbus via de SolarEdge + Growatt TCP Modbus app. App installeren, IP adres invoeren en hij herkend hem. Wel moet je je installateur vragen om Modbus te activeren. Dat kan alleen de installateur namelijk. Daarna kan je van alles opvragen en flows maken.

Dankjewel,

binnen 3 weken wordt ze geoplaatst. Ga ik direct proberen. Dus een vast IP adres zal nodig zijn veronderstel ik.

Met vriendelijke groeten,

Is het gelukt met de plaatsing, en hoe bevalt het?

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met de batterij zelf, en hoe deze het doet icm Homey en eventueel de Energy dongle als je die hebt!

Even een vraag. Ik heb nu de batterij staan en heb de app op de homey maar waar vind ik het IP-adres?