Temperatuur sensor flow bij verlies zigbee of geen nieuwe waardes van de senor

Goedemiddag,

is het mogelijk om een flow te schrijven waarbij gekeken wordt als er 24 uur geen info’s van de temperatuursensor gekomen zijn hier een melding voor te krijgen of wanneer het zigbee bereik ineens verloren is, hier een flow van te schrijven.

In Hiemdall is dit natuurlijk mogelijk met bewegingssensor / deursensor om een sensorupdate te krijgen.

Heb al zitten kijken bij als een apparaat niet heeft gerapporteerd dan, maar kan hier niet de juiste waarde voor invullen.

Heb al zitten denken om een temperatuur waarde 1x in de 24 uur te schrijven naar variabele en die te vergelijken na 24 uur met de actuele waarde, dit wordt alleen heel veel flows schrijven.

Misschien heeft iemand een oplossing die ik over het hoofd zie.

Alvast bedankt.

MVG Ronald

In de When kolom gebruik je de kaart “apparaat heeft niet gerapporteerd” En dan kies je een tijdsinterval.

In de AND kolom pak je de logic kaart “Is precies” en dan bij naam klik je op “Naam” en vul je achter “is precies” de naam van de sensor in…

In de Then kolom kan je dan de actie zetten

1 Like

Ik ga ermee aan de slag, bedankt voor de snelle reactie.

Beste Jan-Willem,

Ik kom er helaas niet helemaal uit, naar mijn idee heb ik alles juist ingevuld, maar krijg een foutmelding bij de logic kaart

flow ziet er als volgt uit

krijg deze melding bij de logic kaart

doe ik hier iets verkeerd?

Graag je reactie.

Alvast bedankt

Probleem opgelost na herstart homey!