Telldus temperaturmÀtare

Hej, har precis startat upp min Homey Bridge.
Helt underbar.
jag har 2 gamla Telldus Termometer, hur kan jag fÄ Homey att hitta dessa?

1 Like

Installera appen Wireless Weather Sensors. Glöm inte att konfigurera appen.
Plocka sedan in dem som enheter. Funkar prefekt!

1 Like

Tack för svaret,
nĂ€r jag klistrar in “Wireless Weather Sensors” i varumĂ€rken, appar o enheter, sĂ„ finns inte den.
Letar man upp appen i nÄgon annan funktion?

Tack för svaret,
nĂ€r jag klistrar in “Wireless Weather Sensors” i varumĂ€rken, appar o enheter, sĂ„ finns inte den.
Letar man upp appen i nÄgon annan funktion?

Söker du bara pĂ„ wireless sĂ„ kommer den upp


Tror bara att den finns för PRO och inte för Bridge


Tack för snabba svar.
Ja det verkar som Telldus temp mÀtare inte kan kopplas mot Bridge.

Samma issue för min Bridge, verkar saknas vÀldigt mycket appar generellt tyvÀrr.

NÄgra nyheter om detta? NÄn som lyckats fÄ in sina Tellldus sensorer i Bridge?

Undrar samma :slight_smile:

Jag undrar om det gÄr att fÄ in Telldus Termometer i Homey. NÀr jag höll pÄ med dem i Telldus miljön sÄ hittade Tellstick Duo flera trÄdlösa termometrar som fanns i radhuset och sedan fick man kolla pÄ sin egen termometer vilken av alla dessa som var ens egen.

Höll pÄ med ett program som skulle slÄ pÄ strömmen till bilens motorvÀrmare enligt ett schema jag hittade hos Calix och andra som gjorde liknande hÄrdvara sÄ dÀrför skulle termometern i garaget hittas vilket var mer krÄngligt Àn jag hade förestÀllt det.

Finns vÀl olika modeller frÄn Telldus sÄ det gÀller antagligen inte alla, men som sagt, har du en Pro sÄ testa Wireless Weather Sensors, eventuellt mÄste du vÀlja protokoll Alecto v3. Funkar fint för mig.

1 Like

Jag har skaffat en Homey Pro 2023 och fÄr ingen ordning pÄ det hÀr.
Har en Telldus temperaturmÀtare med 433MHz, laddar ner appen, men fÄr den inte alls till att söka nÄgon enhet.

NÄgon som vet hur det gÄr till?

1 Like

Har du aktiverat rÀtt protokoll i appens instÀllningar? Alecto v3 Àr det som funkar med mina givare för Temperatur/Luftfuktighet.
Sen skapar jag en ny device sĂ„ visar den alla som inte redan Ă€r “pairade”.

3 Likes

UrsÀkta lÄngt avbrott.
Jag glömde av det hÀr och allt blev liggande.
Nu har jag fÄtt in termometern i Homey, men har ett problem.
Utgivaren visar fel.
Jag testade med offset, men skalan verkar inte stÀmma.
NĂ„gon som har koll?

NÀr du la in den nya termometern, fick du upp tvÄ alternativ? I sÄ fall gÀller det att vÀlja rÀtt annars visar temperaturen tokfel, tydligen finns tvÄ varianter av detta protokoll och appen kan inte skilja dem Ät.
PÄ mina sensorer med temperatur och luftfuktighet fanns ett alternativ mÀrkt WS-1100 som visade 40 grader under verklig temperatur, valde jag WH2 blev det rÀtt.

Jo, det stÀmmer.
Men jag tolkade det som att det ena var ute och det andra inne.
Om det Àr sÄ som du skriver, sÄ saknar jag helt utetemperaturen istÀllet.

Hej, fick in Telldus tempgivare men nÄgon som vet vilket protokoll för Telldus vÀderstation gÄr det ens?

Hej, jag har ocksÄ haft problem att koppla upp telldus termometer mot Homey pro.
Har nÄgon lyckats koppla in modell 312203 med bÄde ute och innesensor, eller Àr det modell TSS320 med en tempsensor ni har anvÀnt?
(modellnr hÀmtade frÄn Kjell & CO)

Hejsan,

Jag har ocksĂ„ problem med mina 433-tempsensorer sedan jag gick frĂ„n Tellstick till Homey Pro 2023, anvĂ€nder “Wireless Weather Sensors” men fĂ„r hela tiden röda varningstrianglar, dom funkar nĂ„gra dagar sen kan dom vara borta i flera veckor för att sen komma och gĂ„ lite dĂ„ och dĂ„.

Vad finns det för alternativa tempsensorer man kan anvÀnda som fungerar med Homey Pro 2023? Inomhussensorer verkar det finnas skapligt av, men Àr det nÄgon som hittat nÄgon för utetemp?

Jag har dessa idag, sÄ nÄgot liknande men som kör nÄgot annat protokoll: