Temperatur-målere fra Telldus (og andre)

Jeg er helt ny på Homey, men blant alt jeg strever med, så har jeg faktisk fått inn Telldus-temperaturene. Og nå oppdaget jeg at det finnes en norsk del i forumet her også - så bra!
Det er sikkert basic for de fleste her, men ikke for oss nybegynnere :sweat_smile: - så deler min lille kunnskap.
Jeg har Homey Pro 2023, så vet jo ikke hvordan det er med Bridge.

• Søk på “Wireless” under apper og hent inn “Wireless Weather Sensors”-appen.

• Gå på tannhjulet øverst til høyre og velg Appinnstillinger.

• Kryss av for Alecto V3 og klikk på Save settings, litt lengere ned. Alecto V3 gjelder Telldus, så ellers får man prøve seg frem.

• Etter hvert dukker det opp målere enda lengere ned, som en liste. Det tok litt tid og jeg var ut og inn her flere ganger, før alle dukket opp.

• Gå ut av appen og til Enheter + . Etter hvert dukker Wireless Weather Sensors-ikonet opp under Merker, eller du kan søke det opp. Klikk på det.

• Klikk på valget utifra hvilket ikon du så ved måleren i app-listen og hent inn målerne. Foreløpig ser du ikke hva som er hvilke, så jeg hentet først bare inn alt sammen.

• Under Enheter kan du nå holde litt på en enhet, så kommer du inn på visning av temperatur og evt luftfuktighet. Utifra verdiene her finner du hvilken måler det er.

• Klikk på tannhjulet øverst til høyre, så kan du navngi den og legge den i riktig sone/rom - eller evt. slette den, hvis den ikke skal med.

• Samme sted kan du klikke på hjerte, hvis den skal være en favoritt og du kan gå på Avanserte innstillinger for å evt. ekskludere den fra Climate. Climate kommer opp som en gjennomsnittlig temperatur av alt du ikke har ekskludert, så jeg ekskluderte temp fra ute og fryseskap.

• Noen legger seg dobbelt med helt feil verdier på den ene (40 grader feil), så de kan bare slettes igjen. De doble som er feil kommer opp som WS1100. Igjen gjelder dette Telldus.

• Håper dette kan hjelpe noen som er like nybegynner som meg :blush: