TAPO TP LINK C500 buiten camera

Hallo ,
ik kom volgens mij weinig tegen betreffende de TAPO TP LINK CAMERA C500.
Maar de korte vraag is , werkt deze met Homey ?

gr
Diedrich

Je kunt zoeken op tapo en daarna op tp-link in homey.app store.
Als je daar geen cam tussen de supported apparaten ziet staan, is er geen ondersteuning.

dank je
even gezocht maar werkt niet met Homey , jammer was een leuke goedkope buiten camera

Een tip Diedrich, als je een goedkope camera met Homey support zoekt, check dan of de cam het zg. “ONVIF” protocol ondersteund.

De kans is dan heel groot dat het werkt, via de Onvif Camera app.

Dank je , hier kan ik wat mee !

Groet

Diedrich

Dank je , moeilijk te vinden maar ik heb wel ergens gelezen dat de Tapo TP link C500 de ONVIF (profiel S) ondersteund , nu weet ik niet wat Profiel S inhoudt , maar zou dit werken ?

Groet

Diedrich

In de specs van zowel de V1 als de V2 staat ONVIF: yes; dat zegt mij dat Onvif wordt ondersteund:

Ik heb geen profiel S kunnen ontdekken, de term zegt me ook niets.

Dank je voor het uitzoeken, ik ga er eentje bestellen en jou jullie op de hoogte als het werkt :grinning::partying_face:

1 Like

OK… Toch nog jullie hulp nodig , Tapo C500 camera binnen en de Onvif app op Homey gezet , maar nu wordt er om de USERNAME en PASSWORD gevraagd , waar haal ik deze gegevens vandaan ?
alvast heel veel dank
gr
Diedrich

Zou je ergens in de niet-Homey Tapo app moeten kunnen instellen. Staat vast in de handleiding.

dank je voor de reactie .
in de Tapo app staat mijn username en wachtwoord , die gebruik ik bij ONVIF APP , dit is toch juist ?
ip adres staat er al zo ook de poort nummer

wat doe ik fout

Je begint met “waar haal ik deze gegevens vandaan”, maar begrijp ik nou goed dat je ze wel hebt maar dat ze niet werken?

klopt . ik heb ze bij de TAPO APP gevonden ,maar als ik het goed heb moet ik deze toch gebruiken ?

Kun je je probleem wat beter omschrijven, want het is niet duidelijk wat er nou aan de hand is.

Je hebt username/wachtwoord gevonden. Die voer je in bij de ONVIF app. En dan? Foutmeldingen? Zo ja, wat dan precies?

Error: Discovery error: undefined

dit krijg ik te zien

ik zou echt niet weten wat ik fout doe ,moet toch simpel zijn om dit werkend te krijgen ?

er komt licht in de duisternis , zie onderstaande bericht wat ik heb gevonden:
Make sure you use the camera login, not the app login. If you open the camera settings in the Tapo app then select Advanced settings abd then Camera Account. There you can set the username and password required to connect to the camera

**alleen krijg ik nu geen bewegende beelden te zien in mijn HDASBOARD en ook niet in Homey **

of is dit niet mogelijk ?, wil het namelijk gaan gebruiken voor mijn wanddisplay

Goed dat je even verder hebt “gespit”.
Maar hmmm, Homey is (nog) niet in staat om bewegende beelden te streamen. De hardware schijnt daar niet geschikt voor te zijn.
Medewerker Abe heeft laatst wel gemeld dat ze streaming mogelijk willen gaan maken (voor het nog-te-publiceren-dashboard):

dank voor jullie reactie ,
ik kreeg gisteravond deze link van menno (HDashbord)

wel fijn dat ik hier en bij HDashboard prettig wordt geholpen

alleen ik krijg het nog niet werkend , maar ik ga door tot het is gelukt hahahahah

iemand nog aan aanvulling?

groet
Diedrich

wordt een beetje gek hiervan , nog steeds niet gelukt :sob: