Tado verwarming uit bij open raam detectie

“ANDERS” krijg je als je een kaartje aanmaakt en dan omlaag trekt.

Oke ga ik proberen

Volgens mij is dat de oude app.
De nieuwe app is com.tado2 en heeft versie 1.0.5

@JPe4619 Volgens mij gebruik jij de nieuwe app?

Iig gebruik je een andere trigger dan @snarie

Klopt! ik heb inmiddels de nieuwere app geïnstalleerd, maar ook als ik dan de flow erin zet zoals voorbeeld dan werkt het nog steeds niet temp blijft gewoon hetzelfde ipv naar 15 grafen

Heb je de oude app verwijdert?

Nee had ik nog niet gedaan, zou deze versie de nieuwe dwars zitten?

Is een andere app. Andere devices. Nieuw koppelen. Zie diverse discussies.

Ik heb in de nieuwe app de apparaten opnieuw gekoppeld en de flow opnieuw aangemaakt, dus dat zou toch geen problemen op moeten leveren, maar ik kan morgen nog wel even kijken als ik de oude versie verwijder

Verwijderen hoeft niet maar heb je het goede device gebruikt?

Dat denk ik, ik heb de slimme radiatorknop ingesteld

En dan deel je niet even de nieuwe flow?

Ik zou niet weten wat daar het nut van is nu, ik heb nog niks veranderd t.o.v.het voorbeeld van @JPe4619, m.a.w ik heb de nieuwe app geïnstalleerd nieuwe devices gekoppeld en de flow hetzelfde gemaakt zoals voorbeeld van @JPe4619, maar werkt bij mij ook niet

Tja ik weet niet wat het verschil is tussen

En

Maar dan kom ik ook niet verder.
Ik zou even met support voor de app contact opnemen.

Dat is bij mij dus ook min of meer de vraag ik heb denk ik toch al wat scenario’s geprobeerd, maar hij blijft het weigeren…ach ik ga morgen wel verder…ik dank je voor het meedenken.

Ik heb tado al een lange tijd, dus standaard nog inclusief Open Raam en Geofence functie.
Open raam werkt hier perfect.
Ik ben bang dat het bij jou niet actief is, zonder abbo, en de flowkaartjes dus ook niet werken, als in, de open raam detectie gaat nooit van Nee naar Ja, zonder abbo.

Maar… je hebt niet voor niets een Homey!
Je kunt zelf een temperatuur vergelijking maken, of dit middels de app Insight Trends (helaas tijdelijk offline) doen.
Voorbeeld:
Edit Maak vooraf een logica variabele aan, type ‘numeriek’; in het voorbeeld heet deze “TempAfgelopenMinuut”

Melding:

dank je peter voor je verduidelijking, ik ga hiermee aan de slag, mocht dat niet lukken dan denk ik dat ik gewoon voor een abbo ga :grinning:

1 Like

Sorry voor de verwarring, ik heb ook geen abo, had de flow alleen als voorbeeld aangemaakt, werkt bij mij dus ook niet.
Succes,
PS je kunt natuurlijk ook een simpele raamsensor gebruiken ipv abo.

1 Like

Graag gedaan. Ik was 1 ding vergeten:
Maak vooraf een logica variabele aan, type ‘numeriek’; in het voorbeeld heet deze “TempAfgelopenMinuut”

Verder kun je zoals Jan schrijft als alternatief ook op iedere (buiten)deur/raam een contactsensor zetten natuurlijk. :grin:

deur/raam sensor van aqara/Mi op je deur/raam. En dan flow wanneer open dan verwarming uit. En de sensor kan gelijk dienen als beveiliging in combinatie met de app Heimdall. Nog een flow erbij met de app buienradar en je krijgt een waarschuwing als deur/raam openstaat en het begint te regenen.

Heb ik nog een leuke flow/script combi voor (let niet op de titel):

1 Like