Tado temperatuur sensor/thermostaat hetzelfde?

Hallo, wij hebben een tijdje terug onze cv ketel afgebroken en zijn gaan douchen op een boiler en verwarmen ons huis met onze airco’s. Nu wil ik graag waar de thermostaat beneden hing een tado temperatuur sensor plaatsen. Maar kan eigenlijk nergens vinden of deze te koppelen is met de homey pro23. Ik zie wel de tado slimme airconditioning en slimme thermostaat.

Het is de bedoeling dat ik de airco ermee ga aansturen en er zit geen stroompunt in de buurt. Vandaar de temperatuur sensor.

Zijn de slimme thermostaat en sensor hetzelfde of zit daar toch een verschil in?

Mocht iemand ander nog een leuke suggestie hebben voor een afleesbare temperatuur sensor ter vervanging hoor ik dat ook graag.

Hoi Patricia,

Nee. De slimme thermostaat is echt de ‘centrale’ van je systeem, en de sensor is ‘slechts’ een temperatuur sensor die met de slimme radiatorknoppen kan samen werken via de mobiele tado app.

Ik heb geen idee of die sensor ondersteund zou zijn door de tado app, hij staat er niet bij namelijk in de app store;
Je zou ondersteuning voor de sensor kunnen aanvragen bij Athom, de tado app maker.

Maaaarrrrrrrrr, er is een community app, tadoZones genaamd, heel veel uitgebreider dan de Athom versie.
tadoZones vind ik persoonlijk een stuk fijner.

Ik heb je vraag doorgegeven aan de ontwikkelaar in het tadoZones app topic:

1 Like

Hoi Peter_Kawa,

Dankje voor je antwoord en het doorzetten naar de ontwikkelaar van de TadoZones.
Ik hoop dat hij hem kan koppelen aan de app. Vind het persoonlijk een mooie sensor voor in de woonkamer.

1 Like

Ik zie online prijzen voor die Tado temperatuur sensor van rond de 90 euro?

Waarom zou je voor die willen kiezen terwijl er heel veel goede temperatuursensoren te krijgen zijn voor veel minder?

Hoi Henk,

Ik weet dat er inderdaad goedkopere sensoren zijn maar deze is juist bedoeld om af te kunnen lezen ter vervanging van de oude thermostaat.

Mocht je andere temperatuur sensoren weten die groter zijn dan bijvoorbeeld die van aquara hoor ik het graag. Moet ook koppelbaar zijn met de homey pro uiteraard

Goed nieuws, het werkt i.c.m. de tadoZones app, en wie weet mss ook met de tado app van Athom
Je kunt deze twee tado apps gewoon naast elkaar installeren om te testen.

@Henk_Renting @patricia_thijs Ik zou zelf mijn verwarmingsinstallatie niet volledig aan Homey toevertrouwen, bij mij is de tado thermostaat de centrale. Homey mag wel temperaturen aanpassen en zo, maar als H. zijn dag eens niet heeft, blijft je verwarmingsinstallatie gewoon doordraaien via het basisschema.
Heb tado nu 6 jaar, met 100% uptime. Kan Homey niet nadoen :hugs::wink: (niet om te bashen, maar 24/7/365 draaien is meestal niet haalbaar.)

1 Like

Super!! Dankjewel voor je antwoord en het uitzoeken gelijk eentje besteld om te gaan testen

1 Like

Heb je dan alsnog de tado bridge nodig? Want ik krijg hem nu niet zo direct aan de homey gekoppeld?

[quote=“[APP][Pro] Tado° community app (met geofence & verw. capaciteit), post:358, topic:63742”]
TS
[/quote]

Zeker weten, een Tado thermostaat kan NIET rechtstreeks aan Homey

Als je dat wil , dan dien je in de app store te zoeken naar apps die wel thermostaats ondersteunen direct met de homey. Voor Tuya zijn er leverbaar via aliexpress, deze zijn te koppelen aan Homey.
https://www.google.com/search?q=aliexpress+tuya+thermostaat&oq=aliexpress+tuya+thermostaat

1 Like

Moet de Tado bridge op dezelfde router zitten als Homey?