Tado airco V3

Hallo allen,

Zijn hier gebruikers van Tado verwarming in combinatie Tado airco bediening. Ik heb stadsverwarming en gebruikt nu al een paar jaar Eq3 max radiator kranen met bijhorende Cube (bridge). Werkt op zich redelijk maar is niet bestuurbaar via Homey.
Ik heb kortgeleden een airco aangeschaft en zoek een manier om de eerste warmte vraag door de airco te laten verzorgen en als het flink koud wordt dit aan te te vullen met de stadsverwarming. Dit alles natuurlijk door Homey te laten regelen

Hoi
Ik gebruik tado slimme radiatorknoppen, thermostaat en airco bediening V3. Ik heb ook stadsverwarming.
Ik neem aan dat je doel is om de stadsverwarming minder te gebruiken.
Mijn ervaring met de aircobediening v3 is dat de functionaliteiten niet helemaal overeenkomen met die van bv de AB van de airco. Bv sleepmode bij fan ontbreekt. Ook het aantal stappen in de fan bediening is minder. Het is dus niet 1:1 te bedienen. Ik gebruik de tado app om temperaturen te regelen in verschillende vertrekken door oa in zones te werken.
Het inregelen daarvan is beter te doen met de app van tado zelf dan die in de homey app.
Ik gebruik de verwarmingsmogelijkheid niet van de airco’s zoals jij dat zou willen dus daar kan ik je niet mee helpen. Het per kamer kunnen regelen geeft al veel meer comfort en bezuiniging. Er staan geen radiators open als ramen open staan of kinderen niet thuis zijn. In de oude situatie met thermostaat in wk en (niet slimme) thermostaatkraan in kinderkamers werden er wel eens kamers verwarmd terwijl het raam open stond :woozy_face:
Ik weet eerlijk gezegd niet of het in homey wel beter of makkelijker in te regelen is dan met de tado app. Je kunt veel met slimme schema’s in de tado app en als de airco verwarmt gaat de thermostaat van de woonkamer niet aan omdat de goede temp al bereikt is. Dat is wat ik zou doen denk ik.
Maar het kan wel allemaal in homey , je moet alleen meer tijd steken in het maken van meerdere flows denk ik zo. Daar kan ik je niet aan helpen.
Enfin niet heel veel wijzer hoe je het moet doen maar ik heb je wel voorzien van mijn gebruik en inzicht in een soort van vergelijkbare situatie.
Suc6
Jash

Hoi Jash,

Bedankt voor je reactie, ik heb inmiddels een Sensibo Sky voor in de huiskamer gekocht en ik moet zeggen werkt goed, De samenwerking van de Tado airco met de Tado verwarming is niet geschikt voor het doel wat ik voor ogen had. Daar was ik al achter gekomen met iemand van Tado.
Voor de stadsverwarming gebruik ik het eQ3 max systeem. Vergelijkbaar met Tado wat mogelijkheden betreft, alleen niet te koppelen aan Homey of andere systemen. Er is nog een Broadlink mini onderweg van China om ook de airco boven te koppelen aan Homey.

Bob

Hoi Bob
Ik heb een broadlink pro en mijn ervaring is dat ook bij deze de functionaliteiten niet helemaal overeenkomen met die van de AB van de airco.
Dit voor wat het waard is.
Succes verder
Grt
Jash

Hey,

Hoe heb je de Tado Airco V3 kunnen koppelen aan Homey? Ik heb reeds enkel thermostaatkranen en die werken perfect in Homey, maar de Airco bediening krijg ik niet in Homey… heb jij een oplossing?

Gr.

Inmiddels heb ik ook het hele huis voorzien van Tado thermostaatkranen en ik moet zeggen dat dit goed werkt. Voor de airco gebruik ik Sensibo en ook dat gaat perfect. Ik heb geen ervaring in de airco bediening van Tado. Van Tado zelf heb ik destijds te horen gekregen dat deze niet echt samenwerkt met verwarming. Met andere woorden ik wilde dat de airco het begin stuk van verwarmen voor zijn rekening zou nemen en als deze het niet warm genoeg krijgt de gewone verwarming door Tado bij geschakeld zou worden.

Beste allemaal,

Ik heb mij een Tado airco V3 aangeschaft.
Toch bij het koppelen met Homey krijg ik voortdurend volgende meldingen.
image

Iemand een idee waar hier het probleem zou kunnen zitten?

Groetjes

I do have the same problem.

Anybody has solved this? I want to use the flows of my Homey and need this to get resolved.

Wacht met spanning of dit opgelost wordt door iemand, overweeg om voor beneden een airco besturing van Tado aan te schaffen, dan kan de Sensibo naar boven

Bij mij werkt de airco bedoening ook al een tijdje niet meer, helaas.
Homey zal iets moeten fixen in de app. Je kan alleen maar een “tado zones” toevoegen.

Ik heb Tado terug gestuurd en heb nu Sensibo. Die integreert wel met Homey na wat geknoei met de API key. Als ik iemand er mee kan helpen, let me know.

Denk dat je er blij mee bent ik wel in iedergeval, was van plan om beneden een Tado aan te schaffen. Maar ik denk dat het een tweede Sensibo word

Just a bump and reporting the same problem here. Hoping for a fix soon.

(Google trans: Gewoon een hobbel en hetzelfde probleem hier melden. Ik hoop snel op een oplossing.)

Uit een andere thread hem ik opgemaakt dat Tado de API voor de aircobediening aan het herschrijven is. Athom is bezig met een nieuwe versie van de Tado app, die staat nu in test in de app store. Je zou eens kunnen kijken of je Tado aircobediening daarmee weer werkt. Bedenk wel dat het een testversie is, mogelijk werkt nog niet alles perfect.

Zo is de huidige testversie is niet volledig compatible met de huidige. Na een update mis je enkele flowkaartjes om b.v. de mode in te stellen. De nieuwe kaartjes die de oude vervangen krijg je pas te zien als je de zone uit Homey verwijdert en opnieuw toevoegt.