Support Athom

En die heb je daarna weer aangezet toen de community devs dat binnen een paar dagen hadden opgelost?
Snap ook niet zo goed wat een community app met Athom support te maken heeft, behalve helemaal niks.

3 Likes

Luister, ik wil niemand tekort doen met betrekking tot zijn of haar persoonlijke bijdrage aan het Homey platvorm.

Ik geloof echter niet dat ik binnen een week een update binnengekregen heb, want dan had ik na enige weken niet hoeven besluiten om de app uit te zetten?
Daarnaast heb ik een Homey gekocht, omdat ik zelf niet de wens had om software te moeten schrijven en te onderhouden. Het is voor mij als gebruiker niet heel relevant wie de app schrijft. Voor mij als gebruiker telt of ik de app probleemloos kan gebruiken. En ik besef heel goed dat een app soms niet (goed) functioneert buiten de “schuld” van de ontwikkelaar om maar het resultaat voor de gebruiker blijft wel hetzelfde.
Ik heb dus juist een Homey gekocht, omdat ik slechts wilde configureren en niet ontwikkelen. Als dat dan toch problemen oplevert, dan geeft dat frustratie (sorry dat ik ze heb). Kijk naar de meldingen van Toon die spendeert enorm veel geld aan Tado, Homey en het resultaat is dat e.e.a. meerdere keren per dag niet werkt.
En… ik zie zojuist dat mijn Tado devices weer onbeschikbaar geworden zijn. Dus ziedaar de frustratie. Vertel mij waarom iets enige maanden werkt en dan plots - zonder dat ik wat wijzig - twee keer achter elkaar stuk gaat?

Super om te horen dat de Ring app weer zou moeten werken!

1 Like

Ik herken de boven staande problemen totaal niet. Bij mij werkt het al bijna 3 jaar probleemloos. Denk dat het probleem wat jullie ervaren meer bij jullie Homey/setup ligt dan bij de Homey Tado app. Hebben jullie misschien veel flows voor Tado of hele ingewikkelde flows of is misschien de WiFi verbinding niet helemaal goed door stoorzenders in huis?

Jouw opmerking komt dus neer op het volgende.

De consument koopt bewust(!) een kant-en-klare oplossing (ik had ook zelf kunnen bouwen, maar zoals ik al aangaf heb ik dat om reden niet gedaan) en als er vervolgens problemen mee zijn dan is die consument alsnog op zichzelf aangewezen!?

Prachtig dat het bij jou werkt (je schrijft overigens “bijna probleemloos”…), maar bij mij en anderen werkt er het een en ander dus niet. Ik blijf keurig binnen de - later (na mijn aankoop) door Athom gehanteerde limieten betreffende het aantal apps. Ik gaf eerder al aan dat CPU, RAM e.d. nooit maximums overschrijden. Bij mij werkt Tado een jaar, de laatste keer twee maanden zonder problemen en nu heb ik twee keer hetzelfde probleem in een dag. Ik héb niets gewijzigd aan wifi of wat dan ook. Bovendien de native Tado app (buiten Homey om bedoel ik) doet het op die momenten altijd; deze app gebruikt dezelfde wifiverbinding.
Vind jij het dan nog steeds waarschijnlijk dat het probleem bij mij thuis zit!?

En áls het probleem bij mij ligt laat de leverancier dan vooral vertellen waar ik op moet letten.

Ik denk dat jij je Homey misschien al drie jaar gebruikt om via de Homey app een paar lampen aan- of uit te zetten, maar ja inderdaad ik probeer er wat meer uit te halen.

Ik heb nog een tip voor iedereen: zet auto updates uit!!!
Ik zeg niet dat jij dat aan hebt staan hoor, zeg alleen dat het uit moet staan. Kan iedereen voor zichzelf bedenken wanneer je een update installeert en welke. Ik draai op een ouwe Homey firmware een hoop ouwe apps. Met een hoop bedoel ik een groot gedeelte van de 68 (!) apps die er op staan. Homey is al bijna een half jaar online. Niet uit geweest en niet gereboot. Motto blijft nog steeds: if it ain’t broken, don’t try to fix it!

4 Likes

In het begin toen ik de Tado net had, toen had ik wat problemen ja. Mijn WiFi netwerk was niet helemaal goed waardoor het ging haperen. Ik beheer inmiddels 2 gewone homey’s met allebei 30+ apps 70+ devices en 200+ flows voor het klimaat beheer, beveiliging en verlichting en nog wat andere zaken. het werkt bij mij bij allebei de homey’s prima. Wou jullie alleen maar helpen en wat ideeën aandragen, maar als je alleen maar met een negatieve toon kan reageren laat dan maar. :wave:t3:

Ruud, mijn welgemeende excuses; daar sprak even mijn frustratie :stuck_out_tongue:

Maar serieus, ik kan niet geloven dat het aan de homey of de setup ligt, omdat ik slechts 12 apps gebruik (in tegenstelling tot jou toch echt beneden de door Athom later gestelde grens van 18). Mijn memory usage over de afgelopen 7 dagen komt niet boven de 150MB. De load average ligt op 50%. Meestal daaronder (daarnet 8%).
Mijn wifi werkt echt wel; de native Tado app functioneert over dezelfde wifi terwijl de Homey Tado app de geest geeft.

Dus nogmaals het kan (en zal misschien) best zo zijn dat er bij mij thuis iets niet goed staat, maar laat Athom dan met een zinnige aanbeveling komen anders dan “heb je al een andere power adapter geprobeerd voor je Homey”?

De onvoorspelbare momenten waarop het fout gaat en de eveneens onvoorspelbare duur van de periodes waarin het goed gaat, doen mij toch echt vermoeden dat er een verband is met wijzigingen die Athom onvermijdelijk zal doorvoeren in onder andere de cloud (en volgens mij kan Tado niet zonder die cloud).

En om het helemaal af te ronden. Eergisteren hadden de Tado devices een html 400 error code:

400 Bad Request response status code indicates that the server cannot or will not process the request due to something that is perceived to be a client error (e.g., malformed request syntax, invalid request message framing, or deceptive request routing)

en vandaag een html 401 error code:

The 401 Unauthorized Error is an HTTP response status code indicating that the request sent by the client could not be authenticated. … Conversely, a 401 Unauthorized Error indicates that the requested resource is restricted and requires authentication, but the client failed to provide any such authentication.

Ergo, dit gebeurt ín de Homey Tado app… Hoe zou ik dat moeten beïnvloeden waardoor het “plots” niet meer werkt, nadat het twee maanden zonder problemen functioneert?

Volg dit topic al enige tijd, heb nog niet eerder gereageerd, tot nu toe :wink:

Moet zeggen de problemen die Rick ervaart met zijn Homey komen mij ook niet bekend voor.
Vervelend voor Rick uiteraard, goed voor mij :smiley:
Ik heb wel eens “wat” problemen met Homey, maar deze zijn van dus kleine aard, dat dit niet de moeite is om te noemen.
Heb Homey nu een goede 3 jaar, en in deze 3 jaar ben ik 1x genoodzaakt geweest om een factory reset uit te voeren, dit was flink balen uiteraard.

Momenteel heb ik 197flows draaien, en 16 apps. In de flows zitten ook behoorlijk geavanceerde flows, maar tot dusver werkt eigenlijk alles wel zoals het hoort.

Het enige minpunt van Homey, is dat zij met bepaalde protocollen de plank mis slaan, dit ben ik dan ook eens met Rick.
Zo vindt ik het Zigbee netwerk van Homey zwaar onder de maat. Dit heb ik zelf opgelost, als het een oplossing mag zijn, door alles bij Hue onder te brengen.

Qua responce van Athom, daar ben ik zelf best over te spreken, heb in de 3 jaar redelijk wat contact gehad met hen, maar er wordt goed meegedacht en andere een oplossing aangeboden. Slechte service herken ik niet, dit is mijn ervaring.

Hi Patrick,

Goed dat we ook de positieve kant horen!

Naar aanleiding van mijn meest recente melding (die dus überhaupt al heel lang openstaat en nooit gesloten is) was dit de eerste reactie: “Door een technisch foutje is je mail helaas vandaag pas in onze inbox terechtgekomen”…
En dat is ongeveer de derde keer dat mijn melding niet tijdig gelezen wordt, omdat “ie uit beeld verdween” of iets anders…

Ik heb nu dus al een paar jaar last van twee serieuze zaken. De tado devices die onbeschikbaar raken (en bevestigd is dat ze inderdaad van het ene op het andere moment binnen Homey niet meer bij de Tado servers kunnen, terwijl dat via de Tado app nog steeds prima lukt) en het feit dat Homey zelf de netwerkverbinding verliest en uit- en weer aanzetten de enige oplossing is.

Beide problemen doen zich geregeld voor, maar niet tegelijk. In bepaalde perioden heb ik er minder last van en in andere perioden doet het zich om de haverklap voor. Zo heb ik gisteren de Homey drie keer opnieuw moeten starten en vandaag is het nog niet een keer gebeurd.

Dat Athom dus goed reageert of dat ze met oplossingen komen, nee, dat kan ik dus zeker niet bevestigen.

We wachten opnieuw af.

1 Like

Opnieuw… Op 25 mei gevraagd of men al wat verder was met beide problemen. Op 27 mei kreeg ik als antwoord dat Development nog niet was toegekomen aan een eerste (:p) reactie. Het is nu 9 juni en ik wacht nog steeds op een reactie.
Super dat Athom zoveel mensen, zo super snel en bovendien ook nog goed helpt, maar ik deel die ervaring niet.
Helaas!