Superjack hekopener 433 koppelen?

Hi,

Het forum en google geeft me heel weinig hits, maar mogelijk is toch een oplossing?
Ik zou graag mijn superjack hekopener met mij homey willen aansturen. Mijn handigste idee zou zijn als ik de AB zou kunnen clonen, om hem dan toevoegen en mooiste via een app… Is zo’n app of moet mij toch gaan verdiepen in programmeren?

Ik hoor het graag.

Groeten,

Hendrik

Hallo Hendrik,

Een link naar de product info zou wel handig zijn. Niet iedereen is bekend met superjack denk ik.

Hi Peter,

Terechte opmerking. Bij deze de link

Het in elektronisch niet een heel spannende oplossing. Als het goed gelezen heb wordt het signaal 433,29 op rollende code uitgezonden. Ook Ali zenders kun je aanmelden. Ik zou hem graag via de zender optie willen open en dicht doen… En andere oplossing is dat gestuurde puls schakelaar ga gebruiken, zie dat iemand die hem via domoticz zo ontsloten had. Maar eigenlijk is dat voor mij een workarround.

Ik hoor het graag.

Beter!
Ah, okee, het is wel logisch dat het met een rolling code werkt, net als bv garagedeur openers. Deze is (uiteraard) niet eenvoudig, of helemaal niet te kopiëren.

Een simpele, houtje-touwtje manier is om een switchbot bot op een a.b. te monteren.

Een andere (betere) manier is, zoals je al schreef, een pulsschakelaar aansluiten op de printplaat. Is mijns insziens dé manier, i.p.v. een workaround;
Die zou dan op O/C1 of O/C2 moeten.

Je hoeft niet per sé een pulsrelais te hebben, als je een relais neemt, bv via wifi, zoals een Shelly 1 (met potentiaalvrij contact) of de Plus 1 (+Bluetooth), zorg je er gewoon voor dat het altijd 1 sec na het aan-commando, weer uitgezet wordt. Zo gaat bij iedere puls het hek open of dicht (als het goed is :crazy_face: )

1 Like

Hi Peter,

Dank voor de info. Dan gaan we toch voor de schakelaar/relais oplossing. Eens kijken wat past in de stuurkast en daarna eens kijken of iets kan bouwen dat als 1m met telefoon in de buurt ben dan hij dan open gaat…

Maar thanks kunnen verder mee

1 Like

Shelly past in een inbouwdoos, zou moeten lukken denk ik.
Met een app als (Android )Macrodroid kun je een trigger zetten op ‘SSID in bereik’, erg handig. Want voordat je tel op de wifi is ingelogd sta je al voor het hek te wachten. Het reageert veel eerder als hij enkel één of meer van je SSID’s hoeft te ‘zien’
Met Macrodroid kun je vervolgens een webhook sturen waarmee je een flow kunt starten.

Je kunt ook bv. een NFC tag op je dashboard (of waar ook) plakken, zodra je je telefoon er even boven houdt, kun je je telefoon een webhook naar Homey laten sturen.

1 Like

Stuurkast zit buiten… dus wil het liefst daar ook het relais plaatsen… Maar ik denk dat het weg gaat passen… Er zit ook nog accu in… maar deze is toch dood… dus misschien haal ik die er wel uit en zet ik hem erin…

Goed punt van die WiFi. En als er dan langsloop moet het hek natuurlijk niet open gaan… Dus zo’n NFC chip is ook wel een mooie… mogelijk kan die ook nog aan de poort bevestigen… en die uitdelen aan mensen… ben eindelijk ook van gezeur af om elke 2-3 jaar het toestenbordje te vervangen omdat boel weer stuk is…

Wel ik heb ik Apple … maar goed daar is ook wel wat op te vinden… Eigenlijk zou ik naar Android moeten… maar Apple is hier in huis gewoon meer idioot proof…

Thx voor het meedenken… ga eens ff kijken wat ik allemaal ga bestellen… Eerst maar even Google om Apple TV te kunnen regelen via Homey … en nieuwe tv kopen… want mijn Panasonic heeft het begeven na 8 jaar …

Daarmee kun je ook NFC tags scannen en een webhook laten uitvoeren (mits je telefoon NFC ondersteuning heeft, maar elk model vanaf pak-em-beet 2018 heeft dat).

Ik heb al zitten googlen en inderdaad voor Apple zijn er ook oplossingen :blush:

Is het nog gelukt Hendrik?
Ik zit met het zelfde idee te spelen en de Shelly oplossing staat me wel aan.
Maar wat koppel ik waar aan? Als iemand een idee heeft, dan hoor ik het graag :slight_smile:

Eigenlijk nog niet verder mee gegaan. Heb eerst wat andere zaken gedaan… Eigenlijk is me nu te koud :smiling_face:.

Maar mogelijk in het voorjaar weer

Wat een goede suggestie. Ik ga de NodOn Zigbee Relais gebruiken om onze garagedeuren (met SuperJacks) te openen.

De timing van de huidige (bedrade) schakelaar die we binnen gebruiken om de deuren te openen en te sluiten is nogal kritisch, dus zal nog wel wat tinkeren worden voordat het foutloos functioneert.

Nou, ik kan inmiddels melden dat het uitstekend functioneert. Er zit ook 230V in de kast, daarop de N & L aangesloten (maakt niet uit waarop fase en nul percies zitten aangesloten). In een flow laat ik 1 seconde na inschakelen het relais uitschakelen. Werkt perfect!