Bestaande poortopener in homey bedienen

Goedemorgen. Ik heb sinds kort de Homey Pro. Alle kaku devices zijn over en alle voorgeprogrammeerde apps voor dynamische prijzen, wallbox, grasmaaier, irrigatie, etc. gaan ook (bijna) allemaal goed. Maar ik hou ook nog wel een wensenlijstje over. Komt tijd komt raad.

Ik worstel nu met de poortopener. Ik heb een Easyswing SmartControl WiFi+Bluetooth hekopener | Hekopener | HBopeners.nl

Deze poortopener kan ik aansturen met 433 mhz handzenders, maar ik heb daar inmiddels genoeg over gelezen. Volgens mij heilloze weg. Ik kan het hek echter ook via wifi aansturen met de app TMT Chow. Dit leek mij dan wel via Homey te moeten kunnen.

Is dit een verkeerde veronderstelling? Weet iemand of er al apps in Homey beschikbaar zijn die de sturing over kunnen nemen van TMT Chow?

En voor de volledigheid: ik heb 0 programmeerkennis. Dus heb hulp nodig als blijkt dat hier apps voor gemaakt moeten worden in homey.

Ik hoor graag

Je post dit met de tag Homey Pro dus daar ga ik bij onderstaande vanuit.
In principe zou je een Homey app nodig hebben
maar die lijkt er niet te zijn.

Heb je in TMT Chow de optie om je Easyswing aan IFTT (IfThisThenThat) te hangen? Daar zie ik berichten over nl.
Dan zou je via de IFTT app van Homey em kunnen bedienen.

Anders zou je ook kunnen kijken of je EasySwing met een webhook is aan te sturen. Dat gaat dan ook vanuit Homey.

(Check de in het artikel genoemde link even voor meer info)

Dank je!

Klopt, Homey Pro.

Ik kan in TMT chow inderdaad IFTT abonnement afsluiten. Kost een euro per maand. Beetje zonde als het ook met die webhook kan. Ga ik proberen. Ik laat weten als het (niet) gelukt is .

1 Like

Je betaalt 1 euro/maand aan de maker van de Chow app om dit uberhaupt te kunnen gebruiken?
IFTT zelf is nl gratis t/m 2 applets. Is niet veel maar waarschijnlijk genoeg voor wat je wil.

Ja, volgens mij betaal ik nu een abo aan de app developer om IFTT koppelingen toe te staan. Maar kan ook dat ik me erin heb laten luizen als blijkt dat dit via iftt.com sowieso al beschikbaar was. Anyways. Ik zie in ieder geval op de IFTT website dat tmt chow gekoppeld is aan iftt.

Ik heb op iftt ook een applet aangemaakt. In dit geval 1 die op basis van aanwezigheid in een bepaald gebied het hek openstuurt.

Maar hoe ik die dan in Homey krijg, snap ik niet goed. Ik heb de homey iftt app geinstalleerd. Daar ook een flow in aangemaakt. Maar ik heb niet het idee dat ik dat goed heb gedaan. Hek ging iig niet open.

Koppelt dat wat je op iftt.com aanmaakt als applet automatisch naar de iftt app in homey?sorry als ik domme vragen stel.

En die webhook oplossing is out of my league helaas.

In deze post en de daaropvolgende posts staat e.e.a. hoe het werkt:

Al zul je er ongetwijfeld over hebben nagedacht: vind je het een goed idee om een hek via een internetdienst te laten bedienen?