STeinel IS140-2 lichtsensor werkt niet meer

De IS140-2 is reeds een half jaar in gebruik en werkte prima (zowel de bewegingsmelder als de lichtmeting) tot ongeveer een maand geleden. Dus een maand geleden merkte ik op dat de lichtmeting niet meer veranderd, enkel als ik de spanning van de sensor even onderbreek. Dan krijg ik een nieuwe meting die dan niet meer veranderd. De bewegingssensor daarentegen werkt nog wel. Ook heb ik niets aan de parameters gewijzigd. Ik wou eens informeren via dit forum of er nog mensen zijn die dit hebben opgemerkt en/of een oplossing hiervoor hebben gevonden. Ondertussen had ik de Homey gereset zodat ik niet meer weet wanneer dit juist gebeurd is en of er toen een systeem software update is gebeurd. In ieder geval werkt de Homey nu met versie 5.0.4.

Deze thread is verplaatst naar het Nederlandstalige deel van het forum. Als je daar problemen mee hebt, neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op.
Graag aandacht voor het plaatsen in de juiste taal/categorie.

Heb je dit euvel opgelost, ik zie geen verdere melding daarvan ?

nee, ondertussen heb ik er al 7 van geïnstalleerd en lichtmeting werkt bij geen enkele. Refreshed enkel bij het af en opzetten.

Ik zit hier met 3 stuks, werkte perfect allemaal tot de upgrade van de oude Homey (bol) naar de nieuwe nu. Het heeft 1 dag alles gedaan met de flows, dag erna bleven ze alle 3 hangen. De lamp die rechtstreeks op aangesloten is werkt wel.

Dat is raar dat het eerst gewerkt heeft en daarna niet meer. Ik ben nog niet overgeschakeld naar de nieuwe Homey maar wat ik wel gemerkt heb is dat ze heel af en toe blijven hangen (en dat meestal als ze veelvuldig na elkaar schakelen); ze zien beweging en veranderen niet meer. Al mijn bewegingssensoren heb ik apart naar de electrische kast getrokken, dus voor dat euvel op te lossen heb ik een relais op de voedingsspanning van de sensor geplaatst en geprogrammeerd dat als deze 10 minuten aan 1 stuk hoog is, dat de spanning er even af gaat zodoende dat de sensor terug werkt. Als noodoplossing, voor het geval deze totaal niet meer zouden werken zoals bij jou, heb ik voorzien om met de uitgang van de sensor (dus daar waar je de lamp op aansluit normaal, die ik ook naar de electrische kast heb getrokken) een relais hoog te sturen die ik dan ook zou kunnen koppelen met Homey (in dat geval zou ik een gewone Steinel kunnen plaatsen, want ik heb vernomen dat Steinel de z-wave sensor uit gamma heeft genomen). Ik weet het, veel tralalie voor een sensor die maar half zijn xxx werkt, maar welke andere bewegingssensor kan ik buiten hangen die niet op batterijen werkt?