Steinel beweginsmelder aanmeld probleem

Zojuist heb ik een Steinel z-wave bewegingsmelder trachten te installeren. De homey draait op firmware 2.1.0. Allereerst heb ik de steinel software versie 1.0.3 op de Homey gezet. Bij apparaten de + aangetypt en daarna Steinel z-wave aangeklikt. Hierna gekozen voor IS 140-2tZ-wave. Nu komt er een scherm waarop ik installeren aanklik. Nu de potmeter op set gedraaid en daarna naar 0 gedraaid. Nu zie ik dat de bewegingsmelder aangemeld word. Ik kan nu wachten wat ik wil maar geen verdere meldingen meer te zien. Homey staat 2m van de Homey.

Wat zou er fout kunnen gaan?

En je weet ook zeker dat hij goed aangesloten is? Ik lees hier en daar wat over de zwarte en bruine draad die standaard omgewisselt zouden zijn?

He balen dat ik daar niet op heb gelet! Zou dit het aanmeld probleem kunnen zijn??

Ze geven dat hier en daar zeker als reden op ja. Dus missschien het ckecken waard?

Dank je voor de tip. Binnenkort ff proberen.

Steinel

Review by Sjaak Koppejan / (Geplaatst op 06-02-2019)
β€œPrima en gevoelige sensor. Had voor mij duidelijker aangegeven kunnen worden dat zwarte draad bruin is en andersom. Daarna was het toevoegen en afstellen een makkie!”

Top!

1 Like

Ik heb het zelfde probleem. Was/is het opgelost als je de draden omdraaid? De lamp schakelt nu wel aan/uit bij beweging dus het lijkt met sterk dat het probleem in de draden zit.