Status mogelijkheid

Wellicht een wat summiere titel, maar ik weet niets beters.

Wat ik zoek is een mogelijkheid om in Homey een status bij te houden die ik vervolgens in mijn flows kan gebruiken. Op dit moment doe ik dit met een virtuele schakelaar, maar dan kan ik slechts 1 status aan en uit zetten.

Wat ik zou willen is een mogelijkheid om het huis in bijvoorbeeld de volgende statussen te zetten:
Zomer - Normaal
Zomer - Vakantie
Winter - Normaal
Winter - Vakantie
Winter - Thuiswerken

Al naar gelang de status kan ik dan flows laten lopen. In de zomer zou het in de vakantie enkel lichten aan en uit doen betekenen, in de winter ook zorgen dat de temperatuur in huis niet te laag wordt.

Iemand een idee of er daar een app voor is of andere optie binnen Homey? Ik weet wel dat Homey in de status Thuis en Wakker kan staan, maar ik kan daar geen opties aan toevoegen?

Een text variabele aanmaken en die aanpassen wanneer jij thuis werkt of vakantie hebt?
Daarna kan je checken wat de status is van die variabele om een flow te activeren.

This is what I have:

These are virtual devices that set a variable. When switching one of these on, the others are switched off in their flow before control action is taken.

In addition, I used IFTTT and the google calendar to automate things based on a calendar. Works like a charm.

1 Like

Precies wat @Rocodamelshekima zegt… Een textuele variabele gebruiken. Kan je een flow mee laten starten als de variabele veranderd of gebruiken in de AND kaart om te vergelijken.

Thanks voor de tips!

Hallo, ik gebruik met veel plezier de app ‘virtuele appararaten’ van Arjan Kranenburg.
(Slapen-werken-zitten enz)
Kies dan voor ‘modus’. Je krijgt dan een icoon dat je handmatig kunt bedienen én kunt sturen met flows.
Daarmee kun je allerhande flows sturen en je kunt de flows de modus laten sturen.

Veel succes!