Hoe wordt slaap/wakker status gebruikers door Homey bepaald?

Excuus als dit al eerder is benoemd, maar heb het het antwoord nog niet kunnen vinden. Hoe wordt slaap wakker status van gebruikers door Homey bepaald? Als ik op mijn naam klik op de homepage zie ik dat Homey mij ‘savonds als slaapt kwalificeerd en overdag wakker. Wat bepaalt het kantelpunt.

Zoals hier staat:

(Via Google Translate)

Slaapstromen

Met Flows stel je zelf je slaapstatus in. Je kunt een eenvoudige Flow gebruiken met een knop op je nachtkastje, of je kunt een Flow creëren als het na een bepaalde tijd is en een bepaald licht uitgaat.

Slaapopdrachten

De andere manier om uw slaapstatus bij te werken is door dit aan uw stemassistent te vertellen. Je kunt spraaksnelkoppelingen maken met de zinnen “Alexa, welterusten!” of “Hé Siri, goedemorgen!” en laat ze slaapupdatestromen activeren.

1 Like

Dank, maar dat dekt de lading van m’n vraag niet. Homey geeft zelf aan dat ik zou slapen ‘savonds, terwijl dat niet zo is. Waarop is dat gebaseerd?

Dat zou niet “vanzelf” moeten of kunnen gaan.
Zeker weten dat er stiekem geen flow ergens toch iets met je slaap/waak status doet?

2 Likes

Het viel mij toevallig ook op. Ik ben een nieuwe gebruiker en ben van alles en nog wat aan het instellen en maken. Mijn vermoeden (niet onderbouwd) is dat (een lege) Homey in de basis vaste tijden aanhoudt om de status te wijzigen, tot het moment dat je het zelf ergens in een flow hebt ingebouwd. En het lijkt dat de status laat in de avond/nacht van slapen naar wakker gaat als je de telefoon app gebruikt.

staat toch hier: Hoe wordt slaap/wakker status gebruikers door Homey bepaald? - #2 by Dijker

Sleep moet je zelf regelen met flows.