Status Android alarm/wekker bepalen

Ik wil flows wel of niet laten starten aan de hand of mijn alarm/wekker aan staat.
In de praktijk staat mijn alarm aan op de dagen dat ik werk, de meeste dagen dus en starten er diverse flows in de ochtend.
Echter als ik een dag vrij ben dan staat de wekker uit en hoeven die flows niet te lopen, wellicht andere juist wel.

Vandaar dat ik mij af vroeg of ik de status van de het Android alarm kan uitlezen, zo ja hoe?

Nee, bij mijn weten gaat dat niet.Homey heeft wel zelf alarmen voor dit doel, maar dat staat los van de alarmen uit je Android telefoon. Je kunt met de Homey alarmfunctie b.v. een radiozender streamen naar een Google mini.

Wat je zou kunnen proberen is een app je als bijv “Tasker” (maar er zijn er meerdere) installeren op je telefoon. Werkt i.p. een beetje als Homey.

Je geeft daar op dat ALS er een bepaalde gebeurtenis is (de wekker op je telefoon gaat af), DAN een webhook getriggerd wordt.

Die heb je dan van tevoren aangemaakt in Homey. En daarna maak je een flow met ALS webhook X wordt getriggerd, DAN… Daar zet je de flows achter die je op werkdagen wil uitvoeren.

Mocht je een regelmatige werkweek hebben (bijv elke ma t/m vr) dan kun je ook overwegen bij EN iets op te geven. (bijv bij datum/tijd->de dag is tussen xxx en xxx (bijv ma en vr)

1 Like