Sleep as android

Iemand al sleep as android gebruikt en hierbij een webhook rechtstreeks naar homey gestuurd?
Krijg het niet voor mekaar.
Als ik de test doe via webhook.site waar je een url krijgt om in te vullen, dan komt bij alarm alles perfect binnen op de site bij een wekker die afgaat in sleep as android. Echter gebruik ik de url van homey dan gebeurd er niks in homey. iemand idee?

Homey cloud of Pro?
Laat de url even zien die je naar Homey stuurt, dat kijkt wat makkelijker :wink:

Ik heb een homey pro

mijn url is

https://123456.connect.athom.com/api/manager/logic/webhook/wekker?

de 123456= mijn eigen cloud ID

Dat is de goede syntax inderdaad en zou (nog) moeten werken. Misschien is je flow niet in de juiste vorm?

Maar de webhook is gewijzigd:
Zou je onderstaande webhook eens kunnen proberen?
https://webhook.homey.app/JouwCloudID/wekker

(naast event ‘wekker’, kun je er ook een tag bij zetten: https://webhook.homey.app/JouwCloudID/wekker?tag=zondag)

Screenshot from 2023-02-12 19-44-18



Als je de URL, met jouw Cloud ID, in een browser opent, zou het “ok” moeten laten zien
Screenshot from 2023-02-12 19-48-03



Bij mij werkt het, met genoemde webhooks:

toont idd ok, maar flow word niet geactiveerd als de wekker afgaat.

heb even een testflow gemaakt

word wel geactiveerd als ik er naar surf maar niet als mijn wekker afgaat

Is je tijdlijn nog actief? Dat kun je zien door even op ‘test’ te tikken in die flow.
(de tijdlijn kan soms op ‘rate limited’ staan, en is dan 24h geblokkeerd vanuit flows)

is actief werkt perfect

Ah okee, dan is de webhook en flow in orde, dan zit er iets niet goed in de sleep app / wekker denk ik. Stuur je wel een URL met ‘GET’ request? Ik geloof dat een ‘POST’ request niet werkt met de Pro.
Heb die Android app niet, maar bijv. MacroDroid stuurt prima webhooks uit naar Homey.

geen idee wat hij uitstuurt vermoed dat het dan post request is zal ik bekijken
dit stuur ik in de app

Is blijkbaar post ipv get als ik opzoek

Edit: hieronder wordt “HTTP Request” app gebruikt om zodoende POST requests te kunnen ontvangen.


Ah, dan zal dat het zijn.
Kun je Macrodroid niet als tussenstap gebruiken, bijv. dat Macrodroid reageert op een status van de Sleep app, en dat die vervolgens een GET request webhook stuurt?

Bijv. trigger = notificatie van de Sleep app, welke de tekst ‘Wekker’ bevat (maar welke tekst er dan echt in staat moet je even checken)

Homey Cloud:
Voor E3,- per maand kun je het oplossen door de Homey Cloud te gebruiken. Deze kan wél POST requests ontvangen, en via een flow kun je vervolgens weer een GET request naar je Homey Pro uitsturen :upside_down_face:

heb geprobeerd via tasker/locale plugin dan kan ik blijkbaar sleep selecteren en dan een event maar lukt nog niet, als ik de macro test komt alles perfect binnen maar blijkbaar krijg ik als de wekker afga nog steeds geen trigger binnen in macrodroid

heb de notificatie actief gekregen, dit werkt zodra de wekker bijna afgaat krijg ik de melding binnen
echter had ik gedacht dat ik het ook via de trigger tasker/locale plugin ging kunnen doen omdat ik daar sleep kan selecteren en daar dan alle events krijg waarbij sleep uitstuurt maar dit werkt niet

Waarom gebruik je niet IFTTT? Dat werkt native met Homey. Je kan tot 5 applets maken met een gratis account.

Heel vreemd, ik heb de Sleep app even geïnstalleerd, maar ik krijg op geen enkele manier de Macrodroid trigger werkend via ‘notificatie’ bevat X. Normaal gesproken werkt dat prima.

Dit heb ik wel werkend gekregen de notificatie werkt.

Verzonden vanaf Outlook voor Android

Ah okee, kun je delen hoe je het hebt gedaan?

Je wekker sleep as android geeft sowieso melding als alarm gaat afgaan. En in macrodroid gewoon dit gedaan

Ja die had ik ook… Wekker melding kwam ook in beeld. Naja, als t voor jou werkt is het goed haha