Stagnatie Solis app

@Emile @Stefan Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de Solis app uit de handen van community dev’s wordt genomen, om dan een jaar lang bevroren te worden in een halfslachtige staat. Batterij niet zichtbaar tenzij je experimentele versie neemt, flows die niet volledig werken, onvolledige integratie in Energy tab in de Homey app. Doe er wat aan ajb! Geef het terug aan diegene die bereidwillig zijn de app verder te ontwikkelen, of maan Solis aan het te doen. Dank u

Er wordt hard gewerkt aan een update van de officiële Solis app :wink:

@Doekse Dank je voor de update, maar sta me toe te vragen naar een ruwe schatting release (een maand benoemen zou al leuk zijn)

Ik herken je frustratie. 1 april vorig jaar is de app overgenomen. Sindsdien geen updates. Van twee kanten in de boom geklommen. De ingehuurde ontwikkelaar zegt dat het door omstandigheden op de lange baan geschoven is. Solis geeft aan, en bevestig dat de benodigde gegevens met Homey gedeeld zijn.

Ondertussen heb ik naar veel zoekwerk het beperken van mijn omvormers werkend via Modbus. (Zie elders op dit forum) Dat heeft mij wel geleerd dat het lokaal via Modbus veel beter (sneller en stabiel) werkt dan via een API.

Dus nu er dan blijkbaar toch ontwikkelingen zijn is mijn advies wel om het zo in te richten dat de Solis app over Modbus kan werken. En voor mensen met dongles zonder Modbus TCP/IP via de API.