Spørsmål rundt flow for vaskemaskin

Hei. Jeg har laget en flow som gir meg og kona et push-varsel når vaskemaskinen blir satt på, og når den er ferdig. Kona satte akkurat på maskinen, og jeg fikk 2 varslet for dette med 2 minutters mellomrom. Fungerer ikke den 45 minutters vente-tida jeg har lagt inn i slutten av flowen slik jeg tenker at den skal?

Jeg ønsker altså at jeg får en pushmelding når

Jeg gjorde noen små endringer. La inn en variabel for om maskinen har blitt startet eller ikke. Håper dette kan løse problemet mitt :slight_smile:

45 min ventetiden din gjør absolutt ingenting. Dette er hvordan du bruker forsinkelser.

Dette er en flow som timer vifta mi til hvor jeg vil ha den, her ser du også hvordan forsinkelser funker. Det du gjør i din flow er å si vent 45 min og gjør ingenting etter 45 min. 90 min ventetiden din funker fordi du har noe bak den, 45 min gjør ingenting.

1 Like

Jeg fikk gjort noen små endringer. I mitt hode, så skal man ikke kunne få varsel om at vaskemaskinen er satt på, før den har blitt avsluttet, stemmer ikke det i måten jeg har satt det opp på nå?

Og med 3 “strøm-sjekker” før den går til “ferdig” skulle man vel være ganske trygg?

1 Like

Flowen din ser fin og ryddig ut😎

Det er viktig å følge med på hvor lange pausene i vaskesyklusen er og hvordan strømforbruket varierer i disse.
Men du har jo allerede med flere flowkort for å håndtere dette.

Eventuelt kan du legge til som en ekstra variabel at du ikke får varsel hvis vaskemaskinen slutter å gå sent på kveld/ natt etc (hvis ønskelig).

I den nyeste oppdateringen av Homey har de faktisk lagt til et nytt flowkort som lar deg sjekke om strømforbruket holder seg lavt over en viss tid og ikke bare f.eks akkurat hvert 20s :wink:

Det var ikke dumt, takk for tipset. Da kan jeg finpusse litt i helga og få inn dette kortet :smiling_face::+1:

1 Like

Jeg finner ikke det “Når” kortet hos meg, det med lavt strømforbruk over tid. Homey blir oppdatert automatisk, vel? :slight_smile:

Bruker IKEA sine smartplugger.

Homey oppdateres automatisk, så lenge automatisk oppdatering er aktivert.
Du kan sjekke dette ved å gå til:

Mer > Innstillinger > Oppdateringer > Automatiske oppdateringer > På

Dersom du ønsker å installere oppdateringen med en gang, kan du trykke på “Søk etter oppdateringer” eller "Last ned og installer":wink:

Merk at kun enheter med innebygd strømmåler har tilgang til dette spesifikke flow-kortet.

Når det gjelder IKEA, tilbyr de en praktisk vannlekkasjesensor som kan plasseres bak vask, oppvaskmaskin eller lignende. Den kan kobles til Homey for å så automatisk stenge vannet, vaskemaskinen, sende varsel, osv dersom lekkasje oppdages :smirking_face:

1 Like

Jeg fikk lagt til Tibber Home appen, i tillegg til Tibber Pulse som jeg hadde lagt til fra før. Da fikk jeg en del ekstra kort å leke meg med :slight_smile:

1 Like