Sonos speakers onder devices geven foutmelding

Ik had nog een leuke… Sonos systeem 10.1.2 en Sonos Homey V5.0.10

Al een aantal weken het probleem dat 2x Play 3’s en de Sub in de keuken voortdurend unpairen. Wekenlange Twitter correspondentie met Sonos Support, waar ik tig testen heb uit moeten voeren, vele malen diagnostics heb moeten sturen, speakers heb moeten verplaatsen. Had zelfs al mn domotica onklaar gemaakt in de keuken vanwege mogelijke interference door Zwave.

Nu ben ik gisteren, denk ik, achter de oorzaak gekomen. In de keuken ligt op het aanrecht een Hue afstandbediening. Ik heb maaaaanden terug een flow gemaakt dat Sonos muziek in de keuken stopt, zodra het licht uit wordt gezet (we vertrekken dan meestal naar de woonkamer op een andere verdieping). Deze stop actie voor Sonos was met 3 kaartjes gemaakt; 2x Play 3 en een Sub, allen krijgen een stop commando.

Hier blijkt dus iets niet lekker te gaan en wordt het stereopaar en de sub gescheiden van elkaar. Gezien het feit dat het licht elke dag wel bediend wordt, was 't voor mij dus echt een raadsel wat er nou aan de hand kon wezen. Ga daar maar eens achter komen :sweat_smile:

Ik heb nu een pauze commando aangemaakt naar 1 van de 3 spelers. Vreemdgenoeg heeft het lang gewerkt zonder problemen.

Ik zal Sonos Support in ieder geval op de hoogte brengen en ze vragen om een Homey in hun case op te nemen. Ze vroegen namelijk wel of ik een Google Home of Alexa in gebruik had.

Leuk man, al die electronica… :joy: