Sonos speakers onder devices geven foutmelding

Heb sinds gisteren de homey pro. Onder devices staan wel mijn sonos speakers, ook zonder uitroepteken of zo, maar kan er niks mee . De 500 error komt regelmatig voorbij, soms een melding van 1 zin, soms met veel meer tekst met verwijzing HTTP schemas error in het rood. Het gaat over alle speakers(de Beam, sub,play5,one,play1). Alle nu actieve speakers zitten via kabel aangesloten. Las oo forum iets over eventuele problemen door 2.4 en 5 Hhz netwerk. Dat gebruik ik ook, maar is dat echt het probleem? Blijf ze liever allebei gebruiken. Wat kan ik nog meer doen om het werkend te krijgen?

Geef aub zoveel mogelijk info als je een vraag hebt. Anders moeten we gokken voor een oplossing.
En welke versie van de Sonos app gebruik je? Het een en ander zou opgelost zijn in de beschikbare beta versie van Sonos.

Bij de geïnstalleerde sonos app zie ik staan versie 4.2.0.

Je zou kunnen kijken of het werkt met de beta versie.

1 Like

Ja gedaan. Zie ik twee gegroepeerde kamers zeg maar. Twee groepen met speakers. Bij de vorige Sonos app zag ik speakers los staan. Nu dus alleen de groepen, maar uiteraard goed om het volume te regelen. Dat werkt nu wel. Excuses had de bèta versie even niet door, heb die homey sinds gisteren. Dank voor je hulp.

Graag gedaan. En de app werkt inderdaad anders als de oude versie ja. Zitten ook nog wel wat bugjes in maar er word hard gewerkt om die er uit te halen. En een screenshot zegt zoveel meer dan een heleboel woorden :wink:

1 Like

Zal er rekening mee houden:-)

1 Like

Ik heb zojuist ge-update naar de beta, maar ik zie geen verschil. Moet ik nog wat doen daarna?

Ja, je speakers opnieuw toevoegen

@Rocodamelshekima Dit heb ik gedaan. Het werkt nu beter. Alleen mis ik de functie ‘stop’.

Try “pause”

Ik gebruik vaak dempen. Weet niet of dat beter/slechter is. Maar werkt in ieder geval heel goed.

Hi Marcel,
Er zit wel verschil in dempen en pauze.
Bij dempen gaat als het ware het volume naar 0, maar het nummer speelt wel gewoon verder.
Bij pauze stopt het afspelen van het nummer wel en gaat vanaf die plek weer verder als je weer op play drukt.

1 Like

Ik had nog een leuke… Sonos systeem 10.1.2 en Sonos Homey V5.0.10

Al een aantal weken het probleem dat 2x Play 3’s en de Sub in de keuken voortdurend unpairen. Wekenlange Twitter correspondentie met Sonos Support, waar ik tig testen heb uit moeten voeren, vele malen diagnostics heb moeten sturen, speakers heb moeten verplaatsen. Had zelfs al mn domotica onklaar gemaakt in de keuken vanwege mogelijke interference door Zwave.

Nu ben ik gisteren, denk ik, achter de oorzaak gekomen. In de keuken ligt op het aanrecht een Hue afstandbediening. Ik heb maaaaanden terug een flow gemaakt dat Sonos muziek in de keuken stopt, zodra het licht uit wordt gezet (we vertrekken dan meestal naar de woonkamer op een andere verdieping). Deze stop actie voor Sonos was met 3 kaartjes gemaakt; 2x Play 3 en een Sub, allen krijgen een stop commando.

Hier blijkt dus iets niet lekker te gaan en wordt het stereopaar en de sub gescheiden van elkaar. Gezien het feit dat het licht elke dag wel bediend wordt, was 't voor mij dus echt een raadsel wat er nou aan de hand kon wezen. Ga daar maar eens achter komen :sweat_smile:

Ik heb nu een pauze commando aangemaakt naar 1 van de 3 spelers. Vreemdgenoeg heeft het lang gewerkt zonder problemen.

Ik zal Sonos Support in ieder geval op de hoogte brengen en ze vragen om een Homey in hun case op te nemen. Ze vroegen namelijk wel of ik een Google Home of Alexa in gebruik had.

Leuk man, al die electronica… :joy:

En je opdracht voor stoppen of pauzeren geven aan een in de Homey gegroepeerde set Sonos speakers?
Dat gaat bij mij wel goed.

Ik heb de speakers opnieuw toegevoegd en zag dat ik kamers kon toevoegen.

Nu weet ik bijna zeker dat Sonos op Homey de boel in de war stuurde.

Begon écht al wanhopig te worden, omdat mijn Sonos performance al sinds 2011 staat als een huis

Hoe verloopt precies de communicatie als er een update is van een app met voorzienbare of mogelijk onvoorziene issues?

Dat een update, zonder enige berichtgeving, zoveel ellende kan veroorzaken vind ik eigenlijk een kwalijke zaak. Ik heb veel tijd moeten besteden aan communicatie met Sonos Support en uitzoekwerk hier thuis terwijl ik alleen maar mn Sonos speakers moest verwijderen en opnieuw toe diende te voegen.

Als hier geen duidelijk protocol voor mocht zijn dan zal ik een support case indienen, want ik vind het een slechte zaak als je je product beschikbaar stelt voor developers en hun apps, maar vervolgens alleen een protocol hanteert in de vorm van het vrijgeven van release notes op een app pagina (waar ik niet wekelijks terugkeer als ik geen nieuwe apps nodig heb) zonder enig andere vorm van communicatie.

Mocht ik qua communicatie iets gemist hebben of dat ik bepaalde topics daar voor in de gaten moet houden dan hoor ik t graag.

Dat zou in de release notes moeten staan en die missen nog wel eens hier en daar.

Die is er wel: hoort in de release notes te staan.

Goed idee.

Alleen release notes vermelden op de app page waar je niet dagelijks komt is voor mij geen protocol voor updates. In ieder geval een incompleet protocol.

Als je als bedrijf leunt op developers uit een community (en je dus onderhevig bent aan wijzigingen/updates/veranderingen) dan mag je best wat extra energie steken in het onderdeel communicatie. Mijn issue hierboven is een logisch gevolg op een gebrek hier aan.

Ik heb een support case geopend. Mocht ik relevante info hebben dan zal ik die proberen te delen. :+1:t4:

Ben wel benieuwd hoe je die communicatie dan zou willen zien. Met een heel beetje apps in de Appstore en dan bij iedere update van iedere app ALLE gebruikers van een Homey een mailtje sturen dat er een app update is , wat er veranderd is en wat de eventuele gevolgen zouden kunnen zijn als men automatische updates aan heeft staan en daardoor de Sonos speakers niet opnieuw toevoegen bijvoorbeeld?
Dan mogen ze wel een mannetje extra aannemen om dit allemaal te gaan doen. Als iedere app een duidelijke changelog heeft kan iedereen dat bekijken en zien of het eventueel nodig is om actie te ondernemen.
Nog 1 gratis tip: zet automatische updates uit!