Homey en Sonos

na de update Homey versie 2.0.2 heb geen kontact meer met de sonos app in homey ik kan hem zefs niet verwijderen en in de homey app onder de apps draaid er bij sonos een cirkel rond en houd niet meer op. wat kan ik hier doen
Hans Jansen.

Vreemd, bij mij werkt het nog steedsā€¦

Wij ondervinden dezelfde storing, geen contact en blijft draaien. Erg vervelend zeg! Waar kun je een dergelijk issue melden bij Homey?

1 Like

Homey App bij apps > Bekijk de app in de Homey store > (kopje Community) Report an issue.

(oftewel hier: https://apps.athom.com/app/com.sonos)

De Sonos App werk trouwens bij mij nog gewoon goed.

1 Like

Heb ik ook gehad, de update liep vast en verwijderen lukte niet. Ik heb Homey een reboot gegeven en daarna kon ik de App verwijderen.

Dan de nieuwe App downloaden en installeren vanuit de appstore. Werkte prima bij mij.

Rene

hier hetzelfde probleem. Heeft even gewerkt, maar nu exact hetzelfde probleem.

Los van de Sonos app is Homey na de update zeer onstabiel. Zeer teleurstellend dat de Candy app niet meer werkt. Ik moet nu handmatig diverse keren de Homey rebooten om apps weer aan de praat te krijgen.

1 Like

Hi Allemaal,

Sinds de update naar Homey 2.0 (heb early 2018 model) heb ik ook issues met mn Sonos app. In het app overzicht blijft ie op ā€˜draaienā€™ staan alsof ie niet de sonos app kan updaten. Als ik m verwijder en opnieuw installeer krijg ik ook een error. Als je dan nogmaals installeren klikt dan zegt ie ā€˜already installedā€™. Ik kan de app nu niet gebruiken hierdoor. Hoor graag de oplossing voor dit probleem.

Update:

Na enkele keren proberen werkte het volgende uiteindelijk:

Homey opnieuw opgestart. Daarna lukte het eindelijk om de (oude) sonos app the verwijderen. Daarna nieuwe app met succes geinstalleerd. Nu werkt het prima.

Het lijkt erop dat de app eerste vast zat in de update en toen het me uiteindelijk lukte hem te verwijderen kon ik ā€˜clean sheetā€™ beginnen met het downloaden van de nieuwe app.

Hallo voor de gene die dit betreft na diverse malen herstarten van Homey is het mij gelukt
om sonos te verwijderen en de nieuwe app te installeren.
nu lijkt alles weer prima te werken.
allemaal bedankt voor het meedenken
Hans Jansen.

1 Like

Ik had precies het zelfde probleem. Uiteindelijk kunnen herstarten en opnieuw kunnen installeren.

Hallo,
Had net hetzelfde voor na de update naar 2.02.
Sonos op bleef draaien, kon die niet verwijderen.
Na meerdere reboots toch gelukt; nu staat Sonis 4.2.0 er opā€¦
Vraag : Hoe voeg ik mijn spelers toe ???
In de app rubriek van instellingen staat Sonos app er niet bij.
Bij config van de sonos app staat, dat er nog geen speakers zijnā€¦ Hoe voeg ik ze toe ??
Alvast bedankt voor jullie reacties
Luc

Upate : Na nogmaals getest te hebben - speakers toch kunnen toevoegenā€¦
Homey V2 is toch mijn inziens verre van stabiel en consequent ā€¦

Ik heb van het weekend de Homey gekocht, maar ik kan helaas geen box vinden via de app van Homey. Iemand een idee? Ik heb een sonos bridge maar hij is ook verbonden met mā€™n Wifi netwerk. Krijg alleen maar het pictrogrammetje van een Sonos Play1 beeld, maar Homey geeft aan dat hij geen nieuwe apparaten kan vinden. hoop dat iemand een idee heeftā€¦

Ik heb mijn beam gewoon gekoppeld Heb hier het icoontje van de play voor gebruikt maar dat schijnt niet uit te maken. Ik heb geen Sonos bridge. Alles werkt prima. Ook n flows. Kan ook volume instellen. BV tv aan dan gaat de beam naar een bepaald percentage, want anders staat hij te hard.

Kan ik concluderen dat je wel de Sonos app op Homey hebt geinstalleerd omdat je een Sonos Play 1 in beeld ziet?

Ik heb een boost, welke zichtbaar is op Homey, maar kan er niks mee. Mn overige 6 Sonos componenten waren direct zichtbaar. Van Play 1/3 tot aan Sub en Connect.

Wel de Sonos App geinstalleerd van af de Homey App store?

Wat snelle reacties allemaal! Dankjewel. Bleek dat het netwerk waar mā€™n sonos op is aangesloten een gecombineerd 5g en 2,4 is, wat ik niet wist. Opnieuw Homey hier op geĆÆnstalleerd en niet alleen op een 2,4g en nu werkt alles perfect! Nogmaals bedankt allemaal!

1 Like

Ik ben een echte beginner en heb hetzelfde probleem dat ik mā€™n Play 5 niet kan vinden. Hoe installeer je Homey op 2,4 en 5 wifi? Ik heb deze vraag bij installatie namelijk niet gekregenā€¦

Ik denk dat je ff moet kijken op welk netwerk je Sonos is geconfigureerd? Meeste routers kunnen dus op zowel 5 als 2,4 een signaal uitzenden met als t goed is beide een verschillend SSID.

Zorg dan dat je zowel Sonos als Homey op hetzelfde netwerk configureert

Hallo Ferry,

Bedankt voor je snelle reactie! Homey is idd geconfigureerd op mijn gast-netwerkaccount. Hoe kan ik dit nu omzetten naar mijn ander wifi netwerk? Moet ik dan alles vanaf ā€œnulā€ opnieuw opzetten? Blijven mijn apparaten en flows dan wel bewaar? Graag je advies.